Aviseringar
Rensa alla

Rasistisk?


Kablash__:

Kanske det, men det finns det ju ingen statistik på så går inte att säga.

Statistik på att det är de som har det sämst som begår brott? Eller vad exakt? Känns som att du kommit med ganska många argument det inte finns statistik för så det var en märklig kommentar.

Kablash__:

Skiter fullsändigt i hur mycket jag måste avvara. Det är principen.

Que? Ditt argument är att det är dyrt men du skiter i hur mycket du måste avvara?

Kablash__:

Jag gör ju inte det. Hade det kommit någon från, låt oss säga, finland. Och den personen då hade begått något sånt brott så vill jag även att denna blir utvisad.

Främlingsfientlighet gäller väl inte bara mot mörkhyade människor? Man kan vara främlingsfientlig mot finnar också, de är ju inte svenskar.

Kablash__:

Så har inget med ras att göra, så lägg ner med ditt rasism-snack.

ClosingTime:

Gillar när man vill slå ifrån sig rasism-epitetet genom att hävda att man inte sorterar efter ras. Är det inte allmänt accepterat att rasism numera är detsamma som främlingsfientlighet?


   
SvaraCitera

Kablash__:

Jo, därför är jag rätt för strängare fängelsestraff för grova brott osv.

Trots att ingen forskning tyder på att det skulle vara bättre än kortare straff? Varför tror du i stort sett alla i-länder minskar straffen? Spontantaktion?


   
SvaraCitera

Kablash__:

För folk som kommer från ett skitland har ju fått chansen att bo i ett bättre land. varför skita bort den chansen?

Folk som föds här har ju fått en chans att bo i ett av de bättre länderna, varför skita bort den chansen?

Kablash__:

Jo, därför är jag rätt för strängare fängelsestraff för grova brott osv.

Tänker inte kommentera det dumma i detta då det är en annan diskussion.

Så du tycker att bara man råkar ha turen att vara född här så ska man få ett relativt humant fängelsestraff, men är man invandrare ska man utvisas och hamna i ett land där man mycket väl kan bli exempelvis stenad för samma brott?


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Statistik på att det är de som har det sämst som begår brott? Eller vad exakt? Känns som att du kommit med ganska många argument det inte finns statistik för så det var en märklig kommentar.

Det känns så va?

ClosingTime:

Que? Ditt argument är att det är dyrt men du skiter i hur mycket du måste avvara?

Ja, jag vet att JAG som person inte måste avvara med speciellt mycket för bara det. Men att Sverige måste betala en massa extra för att ha folk i fängelse.

ClosingTime:

Främlingsfientlighet gäller väl inte bara mot mörkhyade människor? Man kan vara främlingsfientlig mot finnar också, de är ju inte svenskar.

Nu är det ju dock så att du säger rasism. Skillnad på främlingsfientlighet och rasism. nej det är inte samma sak och borde absoult inte räknas som samma sak. Förvånar mig dock inte att du gör det, eftersom i Sverige är man rasist för minsta lilla sak.

Säger dock inte att jag är främlingsfientlig. Hatar svenskar som begår grova brott lika mycket.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Det känns så va?

[rolleyes]

Kablash__:

Ja, jag vet att JAG som person inte måste avvara med speciellt mycket för bara det. Men att Sverige måste betala en massa extra för att ha folk i fängelse.

Skulle gärna se en källa på att det är en massa mer som tvingas avvara? Är det inte värt lite extra för att bo i ett land med humana lagar och regler?

Kablash__:

Säger dock inte att jag är främlingsfientlig. Hatar svenskar som begår grova brott lika mycket.

I det här fallet vill du skicka hem invandrare som begår grova brott, du till och med hatar dem. Du väljer alltså att blunda för varför brotten begås och väljer istället att hata? Snygg människosyn.


   
SvaraCitera

Nachac:

Folk som föds här har ju fått en chans att bo i ett av de bättre länderna, varför skita bort den chansen?

Ja varför? Har du någonstans sett i det jag skrivit att jag inte har något emot svenskar som begår grova brott?

Nachac:

Så du tycker att bara man råkar ha turen att vara född här så ska man få ett relativt humant fängelsestraff, men är man invandrare ska man utvisas och hamna i ett land där man mycket väl kan bli exempelvis stenad för samma brott?

som jag skrev till closingtime så hatar jag svenskar som begår grova brott lika mycket. Men de går inte direkt att utvisa.
Men ja, har man förbrukat sin chans så har man. Då får man ta konsekvenserna av det. Är man psykisksjuk är det dock lite annorlunda. Men att begå ett grovt brott och skylla på att man hade det svårt i sitt förra land är bara idiotiskt.
Då bör man ist anstränga sig ännu mer för att ta vara på den nya chansen man fått.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Men att begå ett grovt brott och skylla på att man hade det svårt i sitt förra land är bara idiotiskt.
Då bör man ist anstränga sig ännu mer för att ta vara på den nya chansen man fått.

Lätt att sitta och säga när man har det bra och välställt. Men visst, du verkar ju ha bättre koll på hur människor agerar i tuffa situationer än vad forskningen på området i fråga har.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Men att begå ett grovt brott och skylla på att man hade det svårt i sitt förra land är bara idiotiskt.

wow.


   
SvaraCitera

[party]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Skulle gärna se en källa på att det är en massa mer som tvingas avvara? Är det inte värt lite extra för att bo i ett land med humana lagar och regler?

Kan bara spekulera att det är ganska mycket.

ClosingTime:

I det här fallet vill du skicka hem invandrare som begår grova brott, du till och med hatar dem. Du väljer alltså att blunda för varför brotten begås och väljer istället att hata? Snygg människosyn.

Folk som begår grova brott mot andra människor är inget värda i mina ögon. [smile]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Kan bara spekulera att det är ganska mycket.

Okej, fortsätt du med det.

Kablash__:

Folk som begår grova brott mot andra människor är inget värda i mina ögon. [smile]

Beklagar.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Men de går inte direkt att utvisa.

Jodå, och det är till och med ett praktiserat straff. Och eftersom du inte tycks bry dig om vad som händer med invandrarborttslingar, varför skulle du bry dig om svenssonbrottslingars öde?

Kablash__:

Men att begå ett grovt brott och skylla på att man hade det svårt i sitt förra land är bara idiotiskt.

Du talar som om brott var ett resultat av nogräknat rationellt tänkande - det är det oftast inte. Svenssonbrottslingar begår också oftast brott på grund av sociala och/eller psykiska svårigheter, vad spelar det för roll i vilket land man drabbas av dem?


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

wow.

JA SHIT! Förklara varför det är rättfärdigat att misshandla någon i sitt nya land bara för att man varit med om saker i sitt förra land?
Rättfärdiga är kanske fel valt ord, men du förstår vad jag menar iaf.

ClosingTime:

Lätt att sitta och säga när man har det bra och välställt. Men visst, du verkar ju ha bättre koll på hur människor agerar i tuffa situationer än vad forskningen på området i fråga har.

Tack. [rolleyes]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Beklagar.

Behöver du inte göra. Är inte onöjd med det.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Förklara varför det är rättfärdigat att misshandla någon i sitt nya land bara för att man varit med om saker i sitt förra land?

Nu är det iofs människor som har det svårt när de begår brottet, inte bara att de haft det svårt tidigare.

Kablash__:

Behöver du inte göra. Är inte onöjd med det.

Förstår det, därav beklagade jag.


   
SvaraCitera