Aviseringar
Rensa alla

Råttor


Ämnesstartare

Jag har har/haft 4 råttor nu sammanlagt 2 som lever och 2 som är döda. Jag förstår inte vad folk har emot dom:S Är hur sociala som helst, mysiga och bits nästan aldrig.. Tråkigt att folk bara ta fram dom negativa sakerna om dom.


   
Citera

Råttor är det största hotet mot demokratin.


   
SvaraCitera

folk är rädda.
Dessutom så är svansen ganska äcklig :*


   
SvaraCitera

De har äckliga, rosa svansar.


   
SvaraCitera

Svansarna är ju det bästa på dom imo.


   
SvaraCitera

Varför vill man ens ha en råtta? :s Skabbdjur


   
SvaraCitera

redtatu:

och bits nästan aldrig.. Tråkigt att folk bara ta fram dom negativa sakerna om dom

Du tar ju fram det negativa (som inte ens stämmer) själv.
En frisk råtta bits aldrig, och då menar jag verkligen aldrig. Att påstå att de nästan aldrig bits är således en lögn som får det att se ut som att de ska bitas lite då och då när det i själva verket är något som inte står rätt till om man får ett bett.

Har själv 12 råttor, har haft totalt runt 60 råttor genom åren. Ett enda bett har jag fått, och då var det en olyckshändelse utdelad av en överdominant hane när jag gick emellan i ett bråk.


   
SvaraCitera

Äh, jag föder upp råttor och har därmed ca 30stycken. dom är helt underbara, dom påminner om hundar faktiskt, sociala, kommer när man ropar, busar, allt! [smile]

Gav min råtta Haiku medicin, så fick hon ta det genom munnen och var ju något hon ogillade starkt. hon sparde det i munnen och spottade ut det på min tröja.. [no-no][rolleyes] Nåväl. hon var ganska så duktig på att ta medicinen annars. lite kul bara [rolleyes]

gulzebra:

En frisk råtta bits aldrig, och då menar jag verkligen aldrig. Att påstå att de nästan aldrig bits är således en lögn som får det att se ut som att de ska bitas lite då och då när det i själva verket är något som inte står rätt till om man får ett bett

Åh, Annelie! lär barnen rätt och fel igen? 🙂

Ja, verkligen. Råttor som bits mår dåligt eller så är dom jävligt rädda (då provocerade osv). Precis som hundar. Ellerhur? 🙂
Blev biten av Peg en gång. Anledning: hon hade ungar, jag tog ut henne för att sedan ta ungarna men jag kom inte så långt. hade henne i handen så bet hon mig 3gånger och skadade en sena. Det blev infektion i senan och jag fick opereras. tänk så hade det vart en hund? för det första så är betten större och mycket farligare. att det blev infekterat är för att ALLA djur har andra bakterier, har ingenting med just råttor att göra. Kan ju medje att jag inte har Rabies så slipper jag svara på dom frågorna sen 😛

Många som dött av hundbett, ingen av råttbett. *tjatar sönder*


   
SvaraCitera

Jag har haft råtta och jag är typ en oxå älska mig! xD


   
SvaraCitera

potatisbulle:

Äh, jag föder upp råttor och har därmed ca 30stycken.

Ey jag hämtar Wallraff på tisdag [party]
Fatta vad glada Gurkan och Dojis kommer bli, då slipper de bli trakasserade av lilla Prutten som saknar lekkompis i någorlunda lika ålder x)

potatisbulle:

Åh, Annelie! lär barnen rätt och fel igen? 🙂

Öf körs :3

potatisbulle:

Ja, verkligen. Råttor som bits mår dåligt eller så är dom jävligt rädda (då provocerade osv). Precis som hundar. Ellerhur? 🙂

Precis, fast rädda råttor ska ju inte heller bitas 😛 Ja om man inte typ spelar tennis med råttan som boll eller nåt sånt då förstås, men då får man skylla sig själv xD


   
SvaraCitera

En gång trampade jag på en råtta. Den dog.


   
SvaraCitera

gulzebra:

Ey jag hämtar Wallraff på tisdag
Fatta vad glada Gurkan och Dojis kommer bli, då slipper de bli trakasserade av lilla Prutten som saknar lekkompis i någorlunda lika ålder x)

Jagvet! Tacka mig.

gulzebra:

Precis, fast rädda råttor ska ju inte heller bitas 😛 Ja om man inte typ spelar tennis med råttan som boll eller nåt sånt då förstås, men då får man skylla sig själv xD

"Provocerad råtta"


   
SvaraCitera

potatisbulle:

Jagvet! Tacka mig.

Zärban tacka dig [cheers]

potatisbulle:

"Provocerad råtta"

Tennisracketar med pest [sad]


   
SvaraCitera

Har ätit 3 st råttisar :p


   
SvaraCitera

Sagitta:

De har äckliga, rosa svansar.

Haha, alla råttor har inte rosa svansar[wink]


   
SvaraCitera