Aviseringar
Rensa alla

Recept på engelska??


Ämnesstartare

Okej jag följer ett recept på engelska, sen så står det att jag ska ha i cream?? är det grädde,cream frachie eller gräddfil? någon som vet?


   
Citera

grädde


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Håller med dig, det är så jävla jobbigt att googla.


   
SvaraCitera

Cream är Grädde, ditt jävla sär.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag tycker det mest jobbiga med engelska recept är att de sällan är volyminriktade utan mer viktmässiga.

Exempelvis "Blanda 350 g mjöl med 700 g mjölk"


   
SvaraCitera

Buddah:

Cream är Grädde, ditt jävla sär.

Vem fan har skitit på dig då?[rolleyes]


   
SvaraCitera

passaro:

Vem fan har skitit på dig då?

Vem har inte?


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Okej jag följer ett recept på engelska, sen så står det att jag ska ha i cream?? är det grädde,cream frachie eller gräddfil? någon som vet?

Om du inte vet vad "cream" är så kan det vara en god idé att gå över till svenska kokböcker. [smile] ... [bigsmile] ... [love]


   
SvaraCitera

kräm betyder det, lyssna inte på trollen i denna tråden som säger att det är grädde. de driver bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daddy Cool:

Om du inte vet vad "cream" är så kan det vara en god idé att gå över till svenska kokböcker. ... ...

hahahah jag vet men det finns så goda saker man kan baka men alla är på engelska, jag e rätt trött på svenska recept [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

grädde

Knarko:

Grädde antar

Buddah:

Cream är Grädde

Tack! [y]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

hahahah jag vet men det finns så goda saker man kan baka men alla är på engelska, jag e rätt trött på svenska recept [n]

Jo, det kan ju naturligtvis vara en sak. Men varför inte i så fall försöka bli "polare" med en amerikan som kan hjälpa dig med recepen. Det finns ju tusentals både från USA och Canada som bor i Sverige (som är födda i USA och Canada) och som har amerikansk engelska som modersmål som säkerligen skulle kunna hjälpa dig. [smile]

Ett tips - Hash Browns är supergott. [love]

EDIT - såg i efterhand att du skrev engelska... och INTE amerikanska. Då är det väl ännu enklare. Finns väl mängder med engelsmän i Sverige!


   
SvaraCitera