Aviseringar
Rensa alla

Reclaim Rosengård 22/8


Ämnesstartare

Motborgare:

SNUTEN UT UR HERRGÅRDEN

Så det blir ännu mer ociviliserat?

Motborgare:

SÄNKTA HYROR

Kanske bättre att höja en aning så dom kan renovera dom istället.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Kanske bättre att höja en aning så dom kan renovera dom istället.

Nej, de har redan höga hyror och pengarna för dessa hyror går till att subventionera de rikas hyror i lyxlägenheter i Västra Hamnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Nej, de har redan höga hyror

Finns det någon information på vad deras hyror ligger på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Om jag bott i malmö, kanske.

Du bor långt ifrån eller? [crazy]

Pepparkaksgubbe:

Vadåra, hur är det nu?

Fritidsgårdarna stängs av kommunen samtidigt som Västra Hamnen och andra lyxområden får sina lyxlägenheter subventionerade.

schism:

De flesta normala ställen? Det står i texten att det är i just Rosengård som rasistpoliser behandlar folk som skit. Det Rosengård som beskrivs i flygbladet låter som en helt annan planet än övriga Sverige.

Snarare att Rosengård är ett av de områden i Malmö som drabbats värst av rasistsnutar, resten av Sverige är inte något klass- och snutfritt paradis direkt.

Tilda1988:

bryr mig inte ett piss... de får väl utnyttja sina demokratiska rättigheter och tvinga kommunen att agera istället för att elda bilar och krossa fönster... jävla horor

Trodde du var vettig ett tag men du är ju dum i huvudet på allvar, jävla äckel.

Lament:

Håller delvis med, bor i Malmö men gatufester är inget för mig och Reclaim drar alltid till sig drägg.

Hur menar du nu? [rolleyes]

Anklever:

Undra hur mycket det skulle gnällas om polisen inte fick tillräckligt med resurser i Rosengård.

Tror inte någon utom högertomtarna hade klagat ifall man tagit pengar från polisens budget och åtgärdat de riktiga samhällsproblemen som skapar brott.

Oväntad:

Hm, bor faktiskt i rosengård då.

Har du fixat boende nu? [party]

Sheriffen:

Så det blir ännu mer ociviliserat?

De gånger jag själv varit i Rosengård är det polisen som stått för det "ocivilserade".

Sheriffen:

Kanske bättre att höja en aning så dom kan renovera dom istället.

Mm, jag tror också att det norska bolaget som äger en stor del av bostäderna där har råd att äga tusentals lägenheter men inte har råd att underhålla dem. Kommunen kan ju alltid ta och sluta ge dem rika subventionsringar, ta över herrgårds-lägenheterna och rusta upp dessa för pengarna. Det hade inte varit mer än rätt som kompensation för hur jävla dåligt de och deras snutlakejer har behandlat folket i Rosengård.

hangatyr:

skit ska leva i skit.

Ha det så kul i skiten då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska vara där. Och troligen kommer inte detta sluta fredfligt. Men jag har slutat vara pacifist, så det är najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Jag ska vara där. Och troligen kommer inte detta sluta fredfligt. Men jag har slutat vara pacifist, så det är najs.

Visste väl att du skulle skaffa lite vett du med. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Hur menar du nu?

Formulerade det lite dåligt. Jag håller med om vissa saker i texten, men även om jag har möjlighet att delta tänker jag inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Visste väl att du skulle skaffa lite vett du med.

Är det Gloon/Loadings Motborgare? Eller är du någon annan med lika coolt namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Formulerade det lite dåligt. Jag håller med om vissa saker i texten, men även om jag har möjlighet att delta tänker jag inte göra det.

Aha, okej. [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Semi:

Är det Gloon/Loadings Motborgare? Eller är du någon annan med lika coolt namn.

BTA/God Konsument. Vet inte vad du menar med Gloon/Loadings?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

BTA/God Konsument. Vet inte vad du menar med Gloon/Loadings?

Kille som är lite bitter eller vad man ska säga. Han hette Motborgare på Loading.se men blev bannad för att han var för bitter och bara klagade på ALLT. Han hette Gloon på andra forum.

Men tycker det är lite konstigt att sprida propaganda till småbarn som de gör i Rosengård just nu. Det blir ju bara som stekarkidsen som var på Ockupationsfestivalen och lyssnade på hip hop...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Kille som är lite bitter eller vad man ska säga. Han hette Motborgare på Loading.se men blev bannad för att han var för bitter och bara klagade på ALLT. Han hette Gloon på andra forum.

Haha, okej. Vet jag inget om. 🙂

Semi:

Men tycker det är lite konstigt att sprida propaganda till småbarn som de gör i Rosengård just nu. Det blir ju bara som stekarkidsen som var på Ockupationsfestivalen och lyssnade på hip hop...

Vet inget om det, men det är ju inte direkt något som endast är för oss coola vänsteraktivister. [crazy] Kidsen får ju lika mycket skit från snuten som de lite äldre i området och har lika mycket där att göra. Angriper man en del av arbetarklassen så angriper man ju alla inom den, oavsett ålder och hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Kidsen får ju lika mycket skit från snuten som de lite äldre i området och har lika mycket där att göra. Angriper man en del av arbetarklassen så angriper man ju alla inom den, oavsett ålder och hudfärg.

Men de deltar ju inte i rörelsen öht. Jag lovar att de flesta kidsen som kommer vara närvarande kommer bara vara där för att kasta sten och inte för att sprida ett budskap. Som på Ockupationsfestivalen.

Överkonsumerande stekare i gröna blocket som lyssnade på Kanye West i sin mobil och skrek "vi tar ett hus" med stockholmsk dialekt. Jag gjorde typ såhär:
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Trodde du var vettig ett tag men du är ju dum i huvudet på allvar, jävla äckel.

är de sånna grottmänniskor att de inte kan uttrycka sig på ett vettigare sätt än så så är jag inte intresserad av deras situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Men de deltar ju inte i rörelsen öht. Jag lovar att de flesta kidsen som kommer vara närvarande kommer bara vara där för att kasta sten och inte för att sprida ett budskap.

Att kasta sten på snuten är ju ett sätt att uttrycka klasshat, oavsett om de själva inser det eller inte.

Semi:

Som på Ockupationsfestivalen.

Va? Det var väl ingen som kasta sten där?

Semi:

Överkonsumerande stekare i gröna blocket som lyssnade på Kanye West i sin mobil och skrek "vi tar ett hus" med stockholmsk dialekt. Jag gjorde typ såhär:

Eh, jag var i gröna blocket och där var helt vanligt folk vad jag såg. Stockholmarna var ju antagligen SUF Stockholm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Att kasta sten på snuten är ju ett sätt att uttrycka klasshat, oavsett om de själva inser det eller inte.

Iof, men borde vi inte ta in dem i rörelsen istället för att bara säga: Vi ska ta bort snutarna från Rosengård! Och ni gillar inte snutar väl? Bra, du är anarkist!

Motborgare:

Va? Det var väl ingen som kasta sten där?

Nej, men det var kids som var där bara för att bryta mot lagar, spelade ingen roll vilken lag. De skulle lika gärna gått med på en demonstration för "Stenkastande åt folket, för vi är uttråkade".

Motborgare:

Eh, jag var i gröna blocket och där var helt vanligt folk vad jag såg. Stockholmarna var ju antagligen SUF Stockholm?

Nej, de var stekare. Alla stekare snackar Stockholmska [bigsmile]
Men de var ju inne på bakgården med Gröna iallafall, mer såg jag inte. De hade en liten kille på kanske 7 år med sig.


   
SvaraCitera