Aviseringar
Rensa alla

Red Alert 3 "fel cd nyckel"


Ämnesstartare

Köpte Red alert 3 för ett tag sen och provade multiplayergrejset där. Efter nån dag så slutade den funktionen att fungera. Den loggar in och sen ut. Det kommer upp en ruta som säger: Wrong cd-key, please try another. Varför ska jag köpa ett nytt spel? Jag tror till coh med att kvittot är kvar. Vet nån vad felet är. Har redan kollat brandväggarna, men det hjälper inte. Bör tilläggas att StarCraft 1 med broodwar. Där känner battle.net inte igen cd-nyckeln. Ficl en ny version i SC2 collectors edition paketet, men samma fel igen. Kan någon hjälpa?[sad]


   
Citera

Du har en gasmask - svaret är därför nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uhhh... Skumt, försök att lämna tillbaka det, dom borde ge dig ett nytt, om det händer samma sak så är det väl din dator. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så troligt så jag har 3 andra med samma fel. Funderar på att kontakta deras support.


   
SvaraCitera
Zsasz

Gissar på att du redan har testat det, men fall i fall:
Pröva ominstallera, kanske har råkat ta bort en nödvändig fil när du har rensat datorn, eller har råkat ta bort någon reg. nyckel som du inte borde när du avinstallerade något..

PS. försök inte det för många gånger med RA3, då det har en begränsning på hur många gånger man kan installera spelet med sin nyckel..


   
SvaraCitera

E v i l


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nu i kontakt med EA och supporten där är värdelös. De försökte med att jag skulle avinstallera det manuellt, men i regedit finns inte alla filer som ska hittas. Därefter ska jag tydligen ominstallera det, vilket jag har gjort. Det funkar fortfarande inte och allt som har hänt är att jag kan ominstallera det en extra gång. Ett tips, bojkotta EA.


   
SvaraCitera