Aviseringar
Rensa alla

Redo eller inte?


Ämnesstartare

detta handlar inte om sex utan förhållanden.. Jag var i ett ganska seriöst förhållande i somras(2013), det förhållandet /relationen gick inte så bra och slutade med att båda blev riktigt arga på varandra.. vi är vänner nu men är lite rädd för ett nytt förhållande.. nu kommer vi till problemet. jag är typ på g med en kille som går i min klass och vi verkligen klickar och tycker om varandra 🙂 och jag har sagt till honom att jag inte vet om jag är redo för ett förhållande.. jag frågade honom vad han ville och han sa att han ville ha ett seriöst förhållande.. Som sagt jag gillar honom verkligen men jag vill inte att vi ska gå för snabbt fram. vet inte om jag är löjlig eller vad jag ska göra..? snälla hjälp!


   
Citera

Chilla. Du är ung och du kommer egentligen inte vara redo på många år. Du är säkert under 20 och då är det reptilhjärnan som styr. Den här killen är säkert en douchebag, fokusera på skolan istället


   
SvaraCitera

Informera honom om hur du känner och låt det ta den tid du behöver.


   
SvaraCitera

Om du inte är säker så tycker jag inte du ska ha det. Å andra sidan så är verkar det ju vara så att ni båda är kära i varandra så jag ser det som en chans att gå steget längre, förstår du hur jag menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Chilla. Du är ung och du kommer egentligen inte vara redo på många år. Du är säkert under 20 och då är det reptilhjärnan som styr. Den här killen är säkert en douchebag, fokusera på skolan istället

fokuserar på skolan så säg inget om det. är under 20, ja. Men snälla mer tips..?


   
SvaraCitera

Vetejvadjagskaheta:

Dåså. Fortsätt med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
Om du inte är säker så tycker jag inte du ska ha det. Å andra sidan så är verkar det ju vara så att ni båda är kära i varandra så jag ser det som en chans att gå steget längre, förstår du hur jag menar?

aa förstår. det ända som oroar mig är att jag inte vill att vi blir tillsammans för snabbt och sen att vi typ blir ovänner eller något.. är rädd för att jag ska fucka upp det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Informera honom om hur du känner och låt det ta den tid du behöver.

har tänkt att typ göra så men är rädd att han ska bli sårad och tro att jag inte gillar honom.. vet att han gillar mig ganska mycket, men är osäker på om han vet att jag verkligen gillar honom, så om jag inte tar steget kommer han säkert backa och tro att jag inte är intresserad ..


   
SvaraCitera

Vetejvadjagskaheta:

Berätta hur du känner för honom samtidigt då, så det inte råder oklarheter. Tänk efter vad du kan lära dig från förra förhållandet för att försöka undvika att samma sak händer med er. Det är ok att känna osäkerhet efter uppbrott, men du kan komma över din rädsla genom att skaffa nya bra erfarenheter istället. Gillar ni varandra och det känns bra med honom så prova, även om det är försiktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Berätta hur du känner för honom samtidigt då, så det inte råder oklarheter. Tänk efter vad du kan lära dig från förra förhållandet för att försöka undvika att samma sak händer med er. Det är ok att känna osäkerhet efter uppbrott, men du kan komma över din rädsla genom att skaffa nya bra erfarenheter istället. Gillar ni varandra och det känns bra med honom så prova, även om det är försiktigt.

tack! ditt tips hjälpte!


   
SvaraCitera

Vetejvadjagskaheta:

tack! ditt tips hjälpte!

Lycka till! Glad


   
SvaraCitera

Tycker ni om varandra ser jag inte något som hindrar dig. Döm inte bort den här nya människan pga din erfarenhet med någon annan. 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
Tycker ni om varandra ser jag inte något som hindrar dig. Döm inte bort den här nya människan pga din erfarenhet med någon annan.  

sant !


   
SvaraCitera

Livet går vidare. Det här är en ny chans till kärlek Hjärta


   
SvaraCitera