Aviseringar
Rensa alla

Redovisning och beskattning i gymnasiet (Ekonomi)


Ämnesstartare

Kablash__:

Det är mest högskolans betyg man lutar sig på när man söker jobb. Och högskolor brukar inte kräva det ämnet.

Nej absolut inte. Men du har ju en fördel om du har läst det och sedan fortsätter läsa det på högskolan eller hur? De första tentorna kommer du ju glida igenom i jämförelse med en som har gått marknadsföring men som har ändrat sig.


   
SvaraCitera

Välj inte ekonomi när ni väljer linje til gymnasiet, punkt


   
SvaraCitera

Kacki:

Marknasföring är bara luddigt och luffigt och genererar inte arbeten i framtiden. Marknaden är mättad av marknadsförare. Redovisning och beskattning är en "tuffare" utbildning på gymnasienivå än marknadsföring.

Kacki:

Redovisning och beskattning är en inriktning som du kommer få jobb som om du fortsätter med inriktningen på univeristet/högskola. Du kan bli allt från revisor - aktiemäklare - riksbankschef.

Är du seriös?, det är valbara kurser i gymnasier, inte egna linjer....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Är du seriös?, det är valbara kurser i gymnasier, inte egna linjer....

När du väljer till 3an så kommer du bara läsa redovisning och beskattning på dina ekonomi-timmar.

Var har jag skrivit att det är en gymnasielinje? Kötthuvud.


   
SvaraCitera

Kacki:

När du väljer till 3an så kommer du bara läsa redovisning och beskattning på dina ekonomi-timmar.

Nej inte bara....

Kacki:

ar har jag skrivit att det är en gymnasielinje? Kötthuvud.

Nej men det du sa innebar nästan samma sak ditt tard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Nej inte bara....

Jag har läst ekonomi med red/besk som val i 3an. Och jo, jag läste bara red/besk i 3an som hade med ekonomi att göra.

The Box:

Nej men det du sa innebar nästan samma sak ditt tard.

Nej, det är du som är ett tard som inte läser det jag skriver. Att du tolkar det så visar bara hur jävla korkad du är. Det står t.o.m i trådskaparens inlägg att det är ett tillval.


   
SvaraCitera

Kacki:

Du kan bli allt från revisor - aktiemäklare - riksbankschef.

Mmmm, när du vill bli aktiemäklare kommer chefen titta på ditt CV och utbrista WOW DU LÄSTE FLUMKURSER PÅ GYMNASIET DU FÅR JOBBET DIRR!!!


   
SvaraCitera

Kacki:

Jag har läst ekonomi med red/besk som val i 3an. Och jo, jag läste bara red/besk i 3an som hade med ekonomi att göra.

Grattis, du gick förmodligen i en skola som har satt upp kurserna i helt skev ordning.

Kacki:

ej, det är du som är ett tard som inte läser det jag skriver. Att du tolkar det så visar bara hur jävla korkad du är. Det står t.o.m i trådskaparens inlägg att det är ett tillval.

Men din dumma fan, jag vet att det är tillval, det var ditt inlägg som fick verkaatt du tror att dom påverkar lika mycket som om de vore olika linjer........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Grattis, du gick förmodligen i en skola som har satt upp kurserna i helt skev ordning.

Förklara för mig vilken som är rätt ordning?[bigsmile] Skulle man läsa FE B i 3an också eller? hahaha

The Box:

Men din dumma fan, jag vet att det är tillval, det var ditt inlägg som fick verkaatt du tror att dom påverkar lika mycket som om de vore olika linjer........

Det är ju för att DU är så jävla korkad som tyckte att det verkade så. Du var den första som tyckte det. Alltså är det du som är ett grottmongo.

Divinator:

Mmmm, när du vill bli aktiemäklare kommer chefen titta på ditt CV och utbrista WOW DU LÄSTE FLUMKURSER PÅ GYMNASIET DU FÅR JOBBET DIRR!!!

Hade du visat ditt gymnasiebetyg om du också har läst på högskola? Låter bra, lycka till!


   
SvaraCitera

Kacki:

Hade du visat ditt gymnasiebetyg om du också har läst på högskola? Låter bra, lycka till!

Nej, men du försöker få det att låta som att man måste läsa detta för att bli revisor osv. Istället för att kasta bort poäng så ska man ta en matematikkurs[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Nej, men du försöker få det att låta som att man måste läsa detta för att bli revisor osv.

Åter igen, läs inläggen innan du ger dig in i leken:

Kacki:

du har ju en fördel om du har läst det och sedan fortsätter läsa det på högskolan eller hur? De första tentorna kommer du ju glida igenom i jämförelse med en som har gått marknadsföring men som har ändrat sig.

Divinator:

Istället för att kasta bort poäng så ska man ta en matematikkurs[y]

Varför läsa mer matte än som behövs om man vill bli revisor? Varför inte läsa redovisning och beskattning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

jag vet att det är tillval

För övrigt är det inte ett tillval. Det är en inriktning inom Samhälle/Ekonomi till årskurs tre.


   
SvaraCitera

Kacki:

Varför läsa mer matte än som behövs om man vill bli revisor? Varför inte läsa redovisning och beskattning?

Matematik=Träna upp logiskt tänkande
Det är alltid bra att läsa matematik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Matematik=Träna upp logiskt tänkande
Det är alltid bra att läsa matematik.

Det är totalt onödigt att läsa överkurs i matte som man inte kommer ha nytta av som ekonom. Vill man bli något annat så är det däremot ett plus såklart. Civilekonom har MaC som krav av en anledning.

Att kalla redovisning och beskattning för bortkastade poäng är bara dumt. Det är en nyttig kurs för alla som har tänkt starta eget i framtiden och för de som ska fortsätta med ekonomi på högskola.


   
SvaraCitera

Kacki:

Det är totalt onödigt att läsa överkurs i matte som man inte kommer ha nytta av som ekonom.

Det är totalt onödigt att leva, begå självmord!

Kacki:

Civilekonom har MaC som krav av en anledning.

HHS har MaD[zzz]och de har den bästa ekonomutbildningen


   
SvaraCitera