Aviseringar
Rensa alla

Regeringen höjer bränsleskatten


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20537088.ab

Helt rätt tycker jag!


   
Citera

choco boy: Helt rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, härligt opartisk poll du fått till där.

Klart ni tycker det är rätt eftersom ni själva inte har bil. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:
Haha, härligt opartisk poll du fått till där.

Klart ni tycker det är rätt eftersom ni själva inte har bil. Glad

skapar en ny som inte är vinklad då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Klart ni tycker det är rätt eftersom ni själva inte har bil.

nej, jag tycker att det ska kosta att förorena miljön. hade tyckt samma även om jag hade bil Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drabbar en själv rätt hårt, overall vet jag ej. 

Tycker inte det är så kul, kör upp 600kr/v för att endast ta mig till jobbet, finns ingen möjlighet att ta kollektivtrafik/buss härifrån utan att minst vara flera timmar för tidig och en promenad på 5+2km. 
T.ex. denna vecka slutar jag 00.36 på natten, nästa buss hem efter 2km promenad går 06:50.... 

Samåkning kunde ju kapa en del. om det fanns någon att samåka med :ppPpP 

Klart man som stadsbo med 2min mellan bussar/tunnelbana pushar fram förslaget, då man inte märker problemet så direkt. 

/dum bonde som försöker försörja sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

nej, jag tycker att det ska kosta att förorena miljön. hade tyckt samma även om jag hade bil Förvirrad

Har du tänkt så pass långt att massa andra saker du köper eller gör också "förorenar miljön"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Har du tänkt så pass långt att massa andra saker du köper eller gör också "förorenar miljön"?

ja, har tänkt mycket på sånt och läst en kurs om det på universitet Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

ja, har tänkt mycket på sånt och läst en kurs om det på universitet Tumme upp

Så du köper bara mat som produceras i Sverige, och undviker att köpa tomater under ena halvåret och så då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Så du köper bara mat som produceras i Sverige, och undviker att köpa tomater under ena halvåret och så då?

käkar inte så mycket tomat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

käkar inte så mycket tomat

Men du fattar vad jag menar. Planerar du exempelvis matinköp för att minimera utsläpp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Men du fattar vad jag menar. Planerar du exempelvis matinköp för att minimera utsläpp?

jag älskar kött, men hade inte haft emot något om de höjde skatten för kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

jag älskar kött, men hade inte haft emot något om de höjde skatten för kött

Och allt annat vi importar i Sverige? Grönsaker? Frukt? Elektronik? Kläder? Möbler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Och allt annat vi importar i Sverige? Grönsaker? Frukt? Elektronik? Kläder? Möbler?

ja, jag tycker att elektronik och klädföretagen borde betala avgifter för den miljöförstöring de orsakar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

choco boy:

ja, jag tycker att elektronik och klädföretagen borde betala avgifter för den miljöförstöring de orsakar. 

Vilket i praktiken skulle innebära att det blir dyrare för dig som konsument. Men du skulle inte ha några problem att ha råd med betydligt mindre?


   
SvaraCitera