Aviseringar
Rensa alla

Regeringen satsar på mindre klasser


NiklasW:

Det där är den totala siffran över utgifter, visar inte hur mycket man vill att de olika utgiftsområdena förändrats. 19 miljarder mer till invandringen, i samma förslag föreslog man höjda pensionärsskatter och sänkt studiebidrag.
http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/44/80/0eeb331e.pdf

så budgeten för migration var -10 miljarder innan?


   
SvaraCitera

time:

Jag ser inte var det står 19 miljarder mer till invandringen, vilken sida?

Nationalekonomen Åkesson går igenom siffrorna ganska tydligt här:
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2293190-alliansen-har-inte-greppet-om-utgifterna


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

NiklasW: Nationalekonomen Åkesson går igenom siffrorna ganska tydligt här:

Men du länkade ju till budgetgenomgången, var i den länken står det att kostnaden för invandringen ska öka med 19 miljarder frågade jag.


   
SvaraCitera

time:

Men du länkade ju till budgetgenomgången, var i den länken står det att kostnaden för invandringen ska öka med 19 miljarder frågade jag.

Tror det finns siffror på hur mycket ökade kostnader för migration och integration i procent av Sveriges BNP.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

NiklasW:
Tror det finns siffror på hur mycket ökade kostnader för migration och integration i procent av Sveriges BNP.

Men på vilken sida? Jag är inte så jätteduktig på ekonomi, är du snäll och hänvisar till sidan i rapporten du länkade? Nu har jag frågat tre gånger.


   
SvaraCitera
disney

Ja, äntligen! Sverige har ju legat på topp i studier förut, ett extra skolår skulle inte hjälpa. Mindre klasser och fler (bra) lärare!


   
SvaraCitera
Kudhos

NiklasW:

Det där är den totala siffran över utgifter, visar inte hur mycket man vill att de olika utgiftsområdena förändrats. 19 miljarder mer till invandringen, i samma förslag föreslog man höjda pensionärsskatter och sänkt studiebidrag.
http://www.regeringen.se/content/1/c6/23/44/80/0eeb331e.pdf

Måste du blanda in invandring i varje tråd? 
Försöker inte vara kaxig, jag är bara allmänt fundersam varför du gör så.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Måste du blanda in invandring i varje tråd? 
Försöker inte vara kaxig, jag är bara allmänt fundersam varför du gör så.

om invandring var en person skulle niklas vara dess stalker


   
SvaraCitera

Det låter vettigt, ju tidigare barnen får ett bra förhållande till studier och studiemiljö desto större chans att det ska gå bra för dem fortsättningsvis.


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

om invandring var en person skulle niklas vara dess stalker

UuQbJ.gif


   
SvaraCitera

om man haft åtta år på sig att fixa skolan kanske man ska, som alliansen gör, inte snacka om att man ska ha en plan för att förbättra skolan. DE HAR HAFT ÅTTA ÅR PÅ SIG ATT UTFÖRA EN PLAN. DE ÄR FÖR FAN SOM EN JÄVLA JUNKIE SOM SKA SLUTA MED KNARKET "PÅ RIKTIGT" MEN ALDRIG GÖR DET. och inget jävla tjat om ordning och reda. Det har man redan fixat efter åtta år om man verkligen är seriös. Fast det är inte alliansen eftersom deras syn på skolan, barn och lärande är skin deep. sen björklunds reaktionära syn på skolan ska vi inte ens börja med. 


   
SvaraCitera

Det var på tiden. Men alldeles för sent och alldeles för desperat och då passar det att kopiera Socialdemokraternas förslag när opinionssiffrorna viker.


   
SvaraCitera

Kudhos: Försöker inte vara kaxig, jag är bara allmänt fundersam varför du gör så.

Eftersom den katastrofala invandringen är en så otroligt stor utgift så påverkar den alla samhällets områden. 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

om invandring var en person skulle niklas vara dess stalker

Fint sagt.. 


   
SvaraCitera
Kudhos

NiklasW:
Eftersom den katastrofala invandringen är en så otroligt stor utgift så påverkar den alla samhällets områden. 

ålrajt


   
SvaraCitera