Aviseringar
Rensa alla

Regeringen vill låna pengar för att kunna sänka skatterna


Ämnesstartare

Satsningarna på 15 miljarder kommer att finansieras med lån.

– Statskassan går med underskott och statsskulden kommer helt enkelt att öka med det här beloppet, säger Ekots inrikeschef Fredrik Furtenbach.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5646837

Hur kan man ens vara för detta? Jag fattar ingenting.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag undrar också lite hur de tänker. Vad kommer de i slutändan få ut av dessa 15 miljarder? Hoppas oppositionen sätter stop för detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill ha högre skatt så jag kan köpa mer saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland är inte jag så förtjust i den här regeringen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faktiskt


   
SvaraCitera

Vare man sig röstar rödgrönt eller blått så kommer ekonomin gå åt helvete. Borgarna vill sänka skatten så mycket som möjligt, utan att kunna finansiera det. Och vänstern vill bygga höghastighetståg och vindkraftverk för lånade pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Vare man sig röstar rödgrönt eller blått så kommer ekonomin gå åt helvete. Borgarna vill sänka skatten så mycket som möjligt, utan att kunna finansiera det. Och vänstern vill bygga höghastighetståg och vindkraftverk för lånade pengar.

Du menar att det är dåligt att sänka skatten? Min uppfattning är att det är positivt med skattesänkningar men jag stödjer inte budgetunderskott. 
Vidare så satsar även borgarna på vindkraftverk tyvärr.


   
SvaraCitera

Untouchable: Min uppfattning är att det är positivt med skattesänkningar men jag stödjer inte budgetunderskott.

Då är vi eniga. Jag hade kunnat rösta för en skattesänkning men inte när vi har ett budgetunderskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Du menar att det är dåligt att sänka skatten? Min uppfattning är att det är positivt med skattesänkningar men jag stödjer inte budgetunderskott. 
Vidare så satsar även borgarna på vindkraftverk tyvärr.

DU HAR FEL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Då är vi eniga. Jag hade kunnat rösta för en skattesänkning men inte när vi har ett budgetunderskott.

softish

amsi:

DU HAR FEL

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det låter som en rätt latjo idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

softish

nej

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilka lånar de av egentligen när det går dåligt för de flesta länder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahaha! jävla idioter Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Vare man sig röstar rödgrönt eller blått så kommer ekonomin gå åt helvete. Borgarna vill sänka skatten så mycket som möjligt, utan att kunna finansiera det. Och vänstern vill bygga höghastighetståg och vindkraftverk för lånade pengar.

Eller brunt för den delen. SD är med Alliansen på femte jobbskatteavdraget...


   
SvaraCitera