Aviseringar
Rensa alla

Reinfeldt kan tänka sig regera med stöd från SD


Ämnesstartare

Det här är en tråd som handlar om Reinfeldt, inte om Sverigedemokraterna.

Statsminister Fredrik Reinfeldt (M) utesluter inte ett samarbete med Sverigedemokraterna efter valet. Det framgick i partiledarutfrågningen i SVT igår.

- Det av de två blocken som jag tycker är störst tycker jag ska regera Sverige, sade Fredrik Reinfeldt.

Det vill säga oavsett om regeringen blir beroende av stöd från Sverigedemokraterna eller inte.

Film:


   
Citera
Ämnesstartare

mm, såg det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller inte?

Han gör ett konstaterande om vad som händer ifall Sahlin väljer att samarbeta med SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är dock ingen nyhet direkt. Ända sedan sverigedemokraterna blev någorlunda stora har alla partier fått frågan om de kan tänkas samarbeta med SD i en regeringssituation. Vänsterpartiet och miljöpartiet har varit tydliga från sekund ett att de inte tänker samarbeta med SD, alliansen har hela tiden vägrat svara ordentligt på frågan. Sossarna vet jag faktiskt inte hur de gjort, men enda läget där sossarna skulle kunna tänkas samarbeta med SD är om S + SD är tillräckligt för regering men S + MP + V inte är det, vilket kräver att SD ska vara större än V och MP tillsammans. Mao, det är bara alliansen som kan tänkas samarbeta med SD.


   
SvaraCitera

det borde de rödgröna ha som sellingpoint 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha


   
SvaraCitera

Inte helt ovanligt att Sheriffen gör en hel hönsgård av en trasig fjäder när det gäller SD. Med samma resonemang kan man sluta sig till att Reinfeldt även kan tänka sig en koalition med ND, KP och Unika Partiet. Det tycker jag är en betydligt större nyhet, så varför alls nämna SD-Gänget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han säger ju samma sak som alla politiker alltid sagt, ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Sossarna vet jag faktiskt inte hur de gjort,

Läste att Mona Sahlin hade sagt "jag kommer aldrig sammarbeta med SD"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har utsett en utrikesminister som cashade in miljoner på folkmord i Sudan, vafan förväntar du dig?


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Han har utsett en utrikesminister som cashade in miljoner på folkmord i Sudan, vafan förväntar du dig?

Att tjäna pengar på folkmord tyder ju åtminstone på att man har sinne för pengar; har du läst SD:s skuggbudget, om man ens kan kalla den för det?

Jag skulle hellre låta Unika Partiet sköta statsfinanserna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dags o packa väskorna snart då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte hysterin. Det är väl knappast mer fel att samarbeta med SD än med vänsterpartiet nazisterna.


   
SvaraCitera

Blofeld:

vänsterpartiet nazisterna

Liten fyndighetsskola:
1. Se till att ditt inlägg är relevant för diskussionen.

2. Se till att din fyndiga kommentar är relevant för det den berör; t ex är det inte det minsta fyndigt att kalla Fredrik Reinfeldt för en mordisk buddhistsektledare, eftersom han inte har några kopplingar vare sig till sekter, buddhister eller mord.

3. Även om du ser en tydlig koppling mellan global uppvärmning och stalinism så gör ingen annan det; se till att det finns en tydlig koppling mellan din kommentar och det du vill göra dig lustig över.

4. Underdrifter är fyndiga. Tänkvärda liknelser är fyndiga. Absurda överdrifter är inte fyndiga. T ex hade det varit fyndigt att kalla orkanen Katrina "en storm i ett vattenglas," när den kommentaren var relevant, medan det vore synnerligen ofyndigt att kalla Sverigedemokraterna "Hitlerpartiet med judeugn på partikansliet."

Kan du gissa vilka punkter ditt inlägg fallerar på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta bara tills nästa vecka. - Då anser någon annan snilleblixt i Moderata ledet ändrat sin uppfattning.. Pinsamt

Dold text: SD2010?


   
SvaraCitera