Aviseringar
Rensa alla

Reinfeldt öppnar för burkaförbud i skolan


Jan Björklunds förslag om förbud mot ansiktstäckande slöjor i skolan sågades i går av allianskollegorna.

Men i dag får han stöd av statsminister Fredrik Reinfeldt.

– Det kan bli lagstiftning, säger Reinfeldt till Aftonbladet.

Kritiken kom direkt sedan Jan Björklund (FP) luftat sitt förslag. "Försök att flörta med främlingsfientliga krafter" sa S-ledaren Mona Sahlin.

Jag såg det här på Aftonbladet

Jag blev ganska förvånad över vad Reinfeldt sa. Blev du?


   
Citera

Nej. Reinfeldt är en idiot och då skall vi inte ens tala om Björklund.


   
SvaraCitera

haha är detta Sheriffen? [surprised] [zzz]


   
SvaraCitera

scheriffen eller Azaroid?[rolleyes]


   
SvaraCitera

um borde låsa för ny registrering.


   
SvaraCitera

Det var på tiden må jag säga. [cheers]


   
SvaraCitera

Det här är fortfarande en icke-fråga, varför görs det stora jävla rubriker över skiten när det bara är ett fåtal som använder burka -.-

Själv tycker jag också att burka borde försvinna från samhället, men en lagstiftning om det är inte lösningen.


   
SvaraCitera

Blörgh blandade under några minuter ihop slöja med burka. [blush]


   
SvaraCitera

Väldigt förvånad måste jag säga. Däremot kommer det inte bli verklighet av det.


   
SvaraCitera

hjortpojken:

um borde låsa för ny registrering.

UM borde låsa dig.

VaknaUpp:

Jag blev ganska förvånad över vad Reinfeldt sa. Blev du?

Valfläsk. Men han gör till skillnad från Sahlin något emot det faktum att allt fler av hans väljare hoppar över till Sverigedemokraterna.

Med andra ord, Reinfeldt är smartare än Sahlin. inte för att det var någon nyhet direkt, men ändå.

Efter det eventuella valet skulle han bara fortsatt i samma stil. Vi skulle ta in 400 000 nya invandrare och han strax innan valet skulle han ältat på i samma anda för att locka till sig lättpåverkade väljare.


   
SvaraCitera

Sming:

UM borde låsa dig.

[tired]


   
SvaraCitera

Redbulls:

Det här är fortfarande en icke-fråga, varför görs det stora jävla rubriker över skiten när det bara är ett fåtal som använder burka -.-

Därför man vill markera, plocka billiga poäng eller visa sin handlingskraftighet. Det blir ingen vidare förändring, men det blir i varje fall inte värre.

Redbulls:

Själv tycker jag också att burka borde försvinna från samhället, men en lagstiftning om det är inte lösningen.

Vad är lösningen då. Tror du att den skulle åka av självmant efter ett tag?


   
SvaraCitera

Bra med markering, men det betyder inte att de får min röst.


   
SvaraCitera

Om det är liberalerna (FP) som ligger bakom det hela, så stödjer jag det. Är de emot det, så stödjer jag inte det. Det finns bra motivering både för och emot.


   
SvaraCitera

Blofeld:

Om det är liberalerna (FP) som ligger bakom det hela, så stödjer jag det. Är de emot det, så stödjer jag inte det. Det finns bra motivering både för och emot.

Troll.


   
SvaraCitera