Aviseringar
Rensa alla

Reinkarnation/tidigare liv


Ämnesstartare

Jag har aldrig trott på övernaturliga fenomen som spöken, tidigare liv osv. Men jag råkade snubbla över en dokumentär om en pojke som plötsligt började prata med sin mor om sitt tidigare liv, som om det vore självklart. Med massor av detaljer till och med. Och efter att ha googlat lite verkar det inte vara särskilt ovanligt att barn pratar om sina "tidigare liv" och minns dem. Det fick mig att bli lite rädd och fundersam.

Tror ni det kan finnas ett tidigare liv? Tror ni då också att det kan komma fler liv efter döden? Dvs - tror ni på reinkarnation? Jag trodde inte på det, och tror nog inte på det nu heller, men jag börjar ju fundera efter att ha läst/sett så mycket sånt här.

Såg denna: 


   
Citera
Ämnesstartare

Sånt här är intressant. Ska kolla det klippet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klipp och klipp. Dokumentär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barn har mycket fantasi. tror dom hittar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vrf skulle det inte finns ett liv bortom det fysiska materiella planetarrow-10x10.png

Då det inte bryter emotarrow-10x10.png fysiken eller matematikens lagar men verkar göra det hos den vanliga  människans bild av verkligheten  .

Människans äldsta  typ av religion är den Spirituella tron och liv efter döden  andliga/ schamanism som sträcker sig bortåt 20000 år , frågan är vrf är den det och vad gjorde människor att börja tro på ett liv efter döden ? 

Hm va det droger eller bara livlig fantasiarrow-10x10.png som gjorde det ? 

Finns ju människor som har förklarats döda med avancerad sjukvårdsutrustning och då i flera minuter  , men hur kan då  dom komma tbx till livet om de har dött ? 

Då måste det finnas ngt som håller i livets trådar någonstans mellan livet och döden ,en kraft som finns men inget vi kan studera i detalj för det är bortom vår dimension i medvetande 🙂 

Jag tror absolut att döden är bara början , inget bara dör då allt levande består av energi . energi kan inte dö eller förintas bara omvandlas 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag brukade prata om mitt "tidigare liv" när jag var liten.. Var jätterädd för döden och sådär också, och vilken familj jag skulle få nästa gång jag föddes och sådär.. Gick runt och tänkte på det hela dagarna, drömde mardrömmar också.

Har inget minne från något tidigare liv nu, men ser det som en möjlighet! Jag menar, inget är omöjligt..

Tror ni att man föds som ny människa direkt efter att man har dött? Att den som var Hitler en gång, dog & föddes på nytt 1945, och kanske den människan än idag lever bland oss.. Kanske det till och med ligger i deras gener att bli onda.. Att Dennis Nilsen är den före detta Hitler exempelvis..

Känner ni sån här deja vu ibland? Det skulle ju mycket väl kunna vara fragment ur känslor man i ett tidigare liv har upplevt vid något speciellt sammanhang..

 Mycket intressant ämne detta om liv och efterliv som mina tankar går åt allt för ofta, fortfarande! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Haha, jag brukade prata om mitt "tidigare liv" när jag var liten.. Var jätterädd för döden och sådär också, och vilken familj jag skulle få nästa gång jag föddes och sådär.. Gick runt och tänkte på det hela dagarna, drömde mardrömmar också.

Har inget minne från något tidigare liv nu, men ser det som en möjlighet! Jag menar, inget är omöjligt..

Tror ni att man föds som ny människa direkt efter att man har dött? Att den som var Hitler en gång, dog & föddes på nytt 1945, och kanske den människan än idag lever bland oss.. Kanske det till och med ligger i deras gener att bli onda.. Att Dennis Nilsen är den före detta Hitler exempelvis..

Känner ni sån här deja vu ibland? Det skulle ju mycket väl kunna vara fragment ur känslor man i ett tidigare liv har upplevt vid något speciellt sammanhang..

 Mycket intressant ämne detta om liv och efterliv som mina tankar går åt allt för ofta, fortfarande! 

inbillade mig att jag haft 5 liv tidigare och var 2000 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska helt klart se klippet! Imorgon.. Tänker inte låta detta ämne fucka ur min dygnsrytm denna gång. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Nej.

Håller med. Knappast särkilt logiskt.. Föräldrarna fejkar väl med för att få  uppmärksamhet. Rätt taskigt att utsätta barnet för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: inbillade mig att jag haft 5 liv tidigare och var 2000 år

Hur inbillade du dig att du var som människa i de tidigare liven? Hade du det gott ställt? Född och uppvuxen i rätta miljöer osv? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur inbillade du dig att du var som människa i de tidigare liven? Hade du det gott ställt? Född och uppvuxen i rätta miljöer osv? Söt

kommer inte ihåg längre 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pratade också om mitt tidigare liv när jag var liten.
Var väldigt precis i vissa avseenden och kunde ex. tala om i vilken by jag bodde trots att jag aldrig någonsin hört talas om den byn tidigare.
Berättade även om hur jag dog. 

Men å andra sidan var jag allmänt psykos när jag var liten. Såg lik i träd och gamla tanter brukade ta tag i mig och skrika åt min mamma att hon måste se upp med mig för att jag skulle få ett svårt liv pga såg saker.

Tror inte ett dyft på sådant, men ser fortfarande lik lite här och där. Är relativt säker på att det numera är drog-/ångestrelaterat och förr i tiden var fantasi :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan: ser fortfarande lik lite här och där.

haha shit mannen! Cool

ennie:

kommer inte ihåg längre 😛

inte jag heller  🙁


   
SvaraCitera
mynona

jag visste inte att det var vanligt att barn talade om sådant, jag ska fråga mamma om jag har talat om tidigare liv som barn. 


   
SvaraCitera