Aviseringar
Rensa alla

Reklamfilm mot tjocka


Kudhos

isola:

fast de kommer ej hjälpa speciellt mkt om inte snabbmat och godsaker blir dyrare och nyttig mat billigare och mer lättillgängligt.

Nej men ett PSA som når ut till folk sprider medvetenhet. Medvetenhet är inget dumt. Man kan inte spränga ett berg med en smällare, men att säga åt folk att hitta en annan väg är lättare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegasus:

De hade ju tjänat mer i längden på att sänka priset på nyttig mat.
Speciellt grönsaker som har en tedens att kosta en del.

det var ju det jag skrev


   
SvaraCitera

isola:

fast de kommer ej hjälpa speciellt mkt om inte snabbmat och godsaker blir dyrare och nyttig mat billigare och mer lättillgängligt.

Många jag känner väger 50-60 kg för att de inte har 2000 kr att spendera på mat varje månad, Snälla priser sätts av lagen av tillgång och efterfrågan förutom mat då för att centerpartiet har skapat ett bidrag samhälle det vill säga planhushållning som såklart leder till att resurser misshanteras.

Jag hoppas i hela mitt hjärta att centerpartiet åker ut ur riksdagen i år det vore en vinst för de fattiga i Sverige.


   
SvaraCitera
GraGo

Jag förstår mig verkligen inte på de som tar illa upp av videon.

Det är ohälsosamt att vara överviktig och att ge sina barn skräpmat så att de blir feta tycker jag gränsar på barnmisshandel.


   
SvaraCitera

Pegasus:

De hade ju tjänat mer i längden på att sänka priset på nyttig mat.
Speciellt grönsaker som har en tedens att kosta en del.

vilka "de"? det är ju inte staten som säljer maten

RobertHeinlein: Många jag känner väger 50-60 kg för att de inte har 2000 kr att spendera på mat varje månad

2000 spänn är rätt mycket för mat per månad, man kan komma undan betydligt billigare och ändå äta sig mätt på näringsrik mat


   
SvaraCitera