Aviseringar
Rensa alla

Relation ångest.


Ämnesstartare

Hejsan det är så att jag och min flickvän varit tsmns i ett år snart och jag har då ett stort problem.
Vi träffas varje dag vilket jag är tacksam för och vi sover med varandra nästan varje dag. Men sen kommer den punkten som är jobbigt. När jag är ensam utan hon så får jag ångest och panik och känner mig ledsen inombords.. vågar inte berätta ngt till henne om det för känner mig bara dum.

Någon som haft en liknande känsla att du mår dåligt när du inte är med din Pojk/Flickvän?..
Vad kan jag göra åt det?
Varför blir jag egentligen ledsen utan henne?
Det är ju bara några timmar oftast?

Någon kanske vet så jag ger det en chans att skriva här iaf


   
Citera

Du kanke har byggt upp mycket av ditt liv och din identitet på att hon är där. Antagligen borde du försöka skaffa mer av ett eget liv med, så att du inte blir så beroende av hennes närvaro. Typ umgås med med dina andra kompisar och så, det kommer kväva ert förhållande om ni klistrar på varandra för mycket.

Tänk på att det är inte din flickväns jobb att göra dig lycklig, det är DITT EGET ansvar.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är ett gott tecken att du saknar henne och vill vara med henne. Men det är alltid nyttigt med egentid. Blir det för intensivt kommer kärleken att bli lite halvtråkig tillslut. Se till att ha roligt !!! Tänk på hur mysigt det blir när ni ses sen istället.

Jag upplever många gånger att det känns bättre där båda parter gör saker på egen hand. Hon kanske tillochmed kommer tycka det är jobbigt om du bara sitter hemma och väntar på henne.
Gulligt till en början - men sen blir det inget kul.

Ägna dig åt att ha roligt utan henne. I slutändan får du bara bättre perspektiv på hur speciellt det ni har är.


   
SvaraCitera

overkligt1:

När jag är ensam utan hon så får jag ångest och panik och känner mig ledsen inombords..

Jag har seriöst kännt så ofta förut. Fast jag har varit ensam singel hela mitt liv utan "henne". 🙁


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Fast jag har varit ensam singel hela mitt liv utan "henne". 🙁

ofta, du som är så fin o snäll? [surprised]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

ofta, du som är så fin o snäll? [surprised]

Är lika totalt orörd och oerfaren som en 3-åring typ. [sad] Vet inte varför, har bara inte träffat någon. Nu i den här åldern är det svårt att hitta någon som passar en själv, lika fin och snäll, känns som att alla andra redan varit ihop med många, och många dricker festar och röker så mycket, och är inte samma typ. 🙁
Förra sommaren mådde jag dålig, kännde precis som han beskrev i tråden, ensam, ångest, panik, ledsen, klarar inte en dag till. Men nu är det nog ganska okej. Bara man slipper bli påmind bland folk, i film, tidningar osv. ;(


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Förra sommaren mådde jag dålig, kännde precis som han beskrev i tråden, ensam, ångest, panik, ledsen, klarar inte en dag till. Men nu är det nog ganska okej.

gör inget, blir bara mer speciellt sen när man träffar den perfekta [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overkligt1:

Någon som haft en liknande känsla att du mår dåligt när du inte är med din Pojk/Flickvän?..

Det har alla fått erfara och varit med om själva. Inget konstigt alls. På något sätt betyder ju hon väldigt mycket för dig ju [smile] det är ju fint?

overkligt1:

Vad kan jag göra åt det?

Det du egentligen borde göra är att du vänjer dig vid att ni inte alltid är tillsammans. För annars är det ju jobbigare att vara ifrån varandra när man har den "vanan". Visst, det är jobbigt till en början men man vänjer ju sig över det också efter ett tag.

Det är bra om du kan få tiden att gå utan henne. Ägna din tid åt dina intressen, dina vänner, famiilj, skola/jobb osv. Risken kan ju bli att ni två blir allt för beroende av varandra att kanske era betyg/prestation i skolan/jobbet blir sämre, ni umgås inte så himla mkt med vännerna och era vänner tröttnar att det bara är du och din tjej jämt.

Och hur skulle det kännas om du och din tjej någongång får värsta storbråket nån gång - kanske t.o.m. gör slut. Vart har vännerna tagit vägen när de lessnat på dig/er? Då står ju du heeelt ensam. Hur skulle det kännas?

overkligt1:

Varför blir jag egentligen ledsen utan henne?
Det är ju bara några timmar oftast?

Jag tror att det är att du saknar något som du är så van vid. Det är inte lika glatt längre utan henne. Du är för beroende och det är aldrig bra, varken för ert förhållande, för din relation till vänner och familj. Din tjej har blivit ett lyckorus helt enkelt och den försvinner så fort hon inte finns där.

Kärlek kan vara läskigt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera