Aviseringar
Rensa alla

Religion debatt


TurumbarTurin:
Chariot-of-fire.jpg

HAHA!


   
SvaraCitera

amalass:

Du tror inte de kan ha besökt oss?

Jag är skeptiker, det betyder att jag inte tror något åt endera hållet innan det finns skäl.
Det är enorma avstånd vi talar om och hur man än gör krävs det enormt mycket för att korsa dem samt öht hitta oss. Det längsta våra signaler når ut med någon form av styrka, som vi känner till, är 100 ljusår för att vara generös. Antagligen skulle det krävas ett mirakel att plocka upp signalen på sådant avstånd och om de har sådan teknologi att de kunde nå oss så varför i hela friden skulle de vilja beblanda sig med den här jävla arten?
Det är antropocentriskt så det sjunger om det men jag utesluter inte möjligheten, jag bara finner det hela osannolikt.


   
SvaraCitera

amalass:

HAHA!

Jo, men du får ge ganska goda skäl till varför vi inte skulle ta det bokstavligt. Vi har goda exempel på bokstavliga kärror som påstås flyga, Apollos, Tors, tomtens släde, finns någon i egyptisk mytologi har jag för mig också.


   
SvaraCitera

det fungerar (förhållandevis) bra mot dödsångest.


   
SvaraCitera

Att bibelns profetior går i uppfyllelse, att folk ser syner å uppenbarelser från Gud å då typ alltid den bibliska (Sanne) Guden, moral o naturlagar, de kan omöjligt inte haft en upphovsman


   
SvaraCitera

Finns inget bra argument för ''religion'' utöver att människor behöver en snuttefilt. Ett tips är att inte upprepa myten att moral kommer från religion eller att vetenskap gör det.


   
SvaraCitera

Religion är påhittat.


   
SvaraCitera