Aviseringar
Rensa alla

Religion vilket jävla påhitt!


passaro:

Du är ett jävla påhitt.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska inte ta och anklaga religionerna för en massa saker när du inte förstår hur det hör ihop. Det mesta du säger stämmer inte alls. Så ta och läs på mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RaLLeB:

För att religionen är ett jävla påhitt. Jag knullar gud i röven den jävla homosexuella satanisten.

Jag tror inte du kan så mycket om religoner, du är bland de omognaste personerna jag sett på UM. Acceptera att alla har en tro. Du har en tro du med eller hur? Visst sitter inte du varenda gång du åker buss och hoppas hoppas hoppas att busschauförren har lärt sig att svänga när han ska svänga och bromsa när han ska bromsa. Kollade du på busschauförens körkort när du klev på? Alla tror på någonting och det är upp till var och en att välja vad man vill tro på.

RaLLeB:

Fyfan hoppas alla ni som ens skriver något om religion inser hur jävla dumma i huvudet ni är.

Du verkar inte ha så bra koll du heller. Jag vill gärna ha lite källor på det du säger är rätt, att alla krig och skit skapats av religioner. Är det inte människor som krigar? Det kan du ju inte skylla på en religion. Det är ju människan som använder religionen för att ha något att skylla på. Tycker du ska läsa på lite mer innan du begår grova påhopp.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mangaaaan:

Kollade du på busschauförens körkort när du klev på? Alla tror på någonting och det är upp till var och en att välja vad man vill tro på.

Jävla bra exempel. Och vad fan menar du med omogen igentligen. Om du tycker folk är omogna för en åsikt är du helt jävla rubbad.

Mangaaaan:

Du verkar inte ha så bra koll du heller. Jag vill gärna ha lite källor på det du säger är rätt, att alla krig och skit skapats av religioner.

OKej kolla på israel tex det är ett jävla bra exempel på religons krig. Andra världskriget tex det var inte bara svarta som hitler dödade och jag tycker att det är fel att döda för att man inte tror som andra och andra världskriget är igentligen ett dåligt exempel men religion låg bakom mycket men mest politik . Sen har jag sett dokumentären Zeitgeist som BEVISAR JÄVLIGT MYCKET att religion är ett stort påhitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Varför inte även rikta din ilska mot allt annat som skapar krig, såsom ideologier, politiker, naturtillgångar och pengar?

Politik något jag inte heller gillar. Ideologier har jag redan nämnt nu. Pengar det kan jag också säga att det är ett jävla problem i krig och religioner kan ligga bakom det mesta. Jag anklagar inte folk för vad dom tror på UTAN RELIGIONERNA LÄS TEXTEN INNAN NI SKRIVER ERA SMARTA JÄVLAR. Jag är bara trött på att höra folk skriva "Gud skappade mäniskan" och massa saker som jag OCH MÅNGA ANDRA för propaganda.


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Andra världskriget tex det var inte bara svarta som hitler dödade och jag tycker att det är fel att döda för att man inte tror som andra och andra världskriget är igentligen ett dåligt exempel men religion låg bakom mycket men mest politik .

Det är inte religionerna som skapar konflikter, det är idioter.
Det kristendomen säger är dess tio budord. Och då får sig personer för sig att dräpa alla som icke följer dem.
Idioti alltså.


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Om religionen nu var sann så dog den med eran påhittade Jesus för flera jävla år sedan. Det kanske är eran förklaring varför man inte ens ser till ett mirakel längre. Den som har bra arrgument emot mig, Var snälla och tryck till!

De flesta har antagligen jäkla bra argument mot dig men det känns elakt att argumentera mot ett levande kromosomfel.

McLuver:

Jag tror på Gud, tror dock inte på bibeln. Den är skriven av människor, och människor är efterblivna.

Du skrev just vad jag så länge tänkt, blev lite varm i hjärtat[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Det kristendomen säger är dess tio budord. Och då får sig personer för sig att dräpa alla som icke följer dem.
Idioti alltså.

Men det beror väll ändå på religionen eller? Utan tiobudorden hade inte dom dräpt eller? Utveckla dig mer lätt intressant!


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Men det beror väll ändå på religionen eller? Utan tiobudorden hade inte dom dräpt eller? Utveckla dig mer lätt intressant!

Nja, det kan man inte direkt avgöra.
Om en religion säger att man ska vara god mot alla sina medmänniskor och medlemmar i religionen går ut och tar livet av våldtäktsmän, mördare, rasister och missbrukare så har religonen mist all dess innebörd.
Då kan man inte skylla på profeten då den endast sa en sak.

Samtidigt har ju denna bibeln tolkats fler gånger än en och det är svårt att få fram det riktigt budskapet.
Om det inte är humbug.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RaLLeB:

Jävla bra exempel. Och vad fan menar du med omogen igentligen. Om du tycker folk är omogna för en åsikt är du helt jävla rubbad.

Det är ju du som berättar för alla här vad du tycker om en åsikt och om en tro. Nu säger du emot dig själv. Hur gammal är du? 12?

RaLLeB:

OKej kolla på israel tex det är ett jävla bra exempel på religons krig.

Är det människorna eller religonen som krigar? Sen var det förövrig FN;s fel att det bliv krig eftersom det var dem som vill att att dem kunde bo i samma land.

RaLLeB:

Andra världskriget tex det var inte bara svarta som hitler dödade och jag tycker att det är fel att döda för att man inte tror som andra och andra världskriget är igentligen ett dåligt exempel men religion låg bakom mycket men mest politik .

Jag hoppas att du skämtar när du pratar om andra världskriget och religon. Du kommer aldrig att kunna jämnföra kriget och en religon.

RaLLeB:

Sen har jag sett dokumentären Zeitgeist som BEVISAR JÄVLIGT MYCKET att religion är ett stort påhitt.

Ne men nej lillkillen har sett en dokumentär. Kom fram med källor som visar på att det är religon som står bakom krigen. Och vad är det som stör dig i bibeln t.ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

De flesta har antagligen jäkla bra argument mot dig men det känns elakt att argumentera mot ett levande kromosomfel.

WORD!


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Jag är bara trött på att höra folk skriva "Gud skappade mäniskan" och massa saker som jag OCH MÅNGA ANDRA för propaganda.

Vill du förbjuda folk att säga sånt? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mangaaaan:

Ne men nej lillkillen har sett en dokumentär. Kom fram med källor som visar på att det är religon som står bakom krigen. Och vad är det som stör dig i bibeln t.ex?

HAHAHAHAH xD vem är omogen haha xD fyfan asså det här forumet är 100 % humor ALLA ÄR HELT JÄVLA SINNESRUBBADE. Filmen bevisar till 100% att religon är bullshit. Kolla när guden Horus är född precis samma datum som jesus, han blev korsfäst som jesus, föddes av en oskuld, hade 12 lärjungar,återuppstod efter 3 dagar och utförde mirakel. Krisnha samma sak likaså med typ 3 om inte fler gudar till. Är det bara en slump eller är religoner bara ripp-off på varandra. Tror du mig inte kolla upp det själv.


<-- DÄR BLEV DU ÄGD!


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Tror du mig inte kolla upp det själv.

Eller så är det så att de flesta religiösa egentligen tror på exakt samma sak men med olika ord. Blablabla, jag orkar inte.


   
SvaraCitera