Aviseringar
Rensa alla

religionsfrihet?


Ämnesstartare

I går när jag satt på tuben, i sätdesraden på andra sidan gången från mig sitter två stycken hinduiska kvinnor på väg hem från ett bröllop när en kristen kvinna sätter sig bredvid och försöker pressa på de två kvinnorna sin tro och sina värderingar...

"du skola icke predika Guds ord"

Varför kan inte våra religiösa medborgare acceptera religionsfriheten som alla andra människor, alla ska kunna tro vad de vill? Eller är religionsfriheten endast till för kristna och muslimer?

jag hoppas hon brinner i helvetet, jävla religiösa fanatiker...


   
Citera
SLCD
 SLCD

Den du såg var förhoppningsvis en av stockholms alla jesustanter.


   
SvaraCitera

Innebär inte religionsfrihet även möjligheten att missionera?

Däremot borde ingen trycka ner någon övertygelse i halsen på andra.


   
SvaraCitera
mynona

Paradoxalt nog har religiösa människor ofta svårare att hantera religionsfrihet än ateister.


   
SvaraCitera

Är väl rätt vanligt att ateister är på kristna för att de tror på Gud och kallar dem korkade etc också.


   
SvaraCitera

Malinmalinmalins:

jag hoppas hon brinner i helvetet, jävla religiösa fanatiker...

asså som kristen ska du prata med andra om din tro för att få andra att bygga ett intresse och vilja gå med.
men du ska inte tvinga på någon! om personen säger nej jag vill inte, då ska du gå.

sverige är emot religionen.


   
SvaraCitera

om hon prata antikt är det nog den kristina tanten som springer runt i t-centralen.

man måste förstå sjuka personer också!


   
SvaraCitera

Finns folk som bara ser deras sätt som rätt, inget att göra åt dem.
Jag brukar säga till mina kompisar som är religiösa att det är bra för dem att de tror men det är inte tillräckligt för att jag skall tro på det eller för att andra skall behöva påverkas av det.


   
SvaraCitera

ti-92:

sverige är emot religionen.

va


   
SvaraCitera

folk gör för stor grej av religion


   
SvaraCitera

isola:

va

ja, folk kränker och säger att religion är dåligt.
då är man emot religion.


   
SvaraCitera

ti-92:

ja, folk kränker och säger att religion är dåligt.
då är man emot religion.

men det gör inte hela Sverige


   
SvaraCitera

Malinmalinmalins:

Varför kan inte våra religiösa medborgare acceptera religionsfriheten som alla andra människor, alla ska kunna tro vad de vill?

Jo, därför har även tanten rätten att predika sin tro till andra.

Lär dig vad begreppen betyder.


   
SvaraCitera

isola:

n det gör inte hela Sverige

nej men många, vi uppfostrar våra barn att det inte är sant.


   
SvaraCitera

ti-92:

vi uppfostrar våra barn att det inte är sant.

Vilket är sunt. Barn behöver inte tro på låtsasfigurer. Om Gud finns, varför finns då inte monster osv? Nä. Man ska inte pracka på barn tro. När de är gamla nog att bestämma och förstå vad det handlar om så kan de ta ställning till det.


   
SvaraCitera