Aviseringar
Rensa alla

rengöring efter öronhåltagning.


Ämnesstartare

ungefär efter hur många dagar efter öronhåltagning kan man ta av örhänget och rengöra hålet. kan man rengöra hålet med bara vanligt handtvål?


   
Citera
time
 time

Du ska inte ta av örhänget!!! Det ska sitta i i ungefär sex veckor så huden läker runt hålet. Du rengör med örhänget på. Använd rena bomullstops så du kommer åt. Det ska tvättas både morgon och kväll och du kan göra det i samband med dusch också. Var också noga med att täcka öronen om du sprayar parfym. 


   
SvaraCitera

dränk de i sprit som är gjord för att tvätta sår, vet inte om de rekommenderas men de låter bra tycker ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade det i i ca sex veckor. Sedan så rengjorde jag varje kväll med bakteriedödande utanpå. Dock så blev det för infekterat så jag tog ut de o får inte ta om för min morsa e weird :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt örhänget sitta kvar några veckor. Vicka på det då och då. Tvätta med tops och sprit. Nu går det väl inte att köpa "tvättsprit" på apoteket efter vad jag känner till utan köp "medical antiseptisk lösning" som i huvudsak representerar samma tvättsprit. Halten av etylalkohol i den är lika med 95% till 96%, och de återstående 4,5% destillerat vatten. Köp INTE alsolsprit därför den är inte avseddd för sår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist: alsolsprit 

jag körde med den, funkade ok för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas: jag körde med den, funkade ok för mig

Alsolsprit är väl främst avsedd för typ om man får fästingbett eller liknande. Inte direkt för öppna sår eftersom alkoholhalten är för låg. Dvs den är inte tillräckligt desinficerande dvs inte tillräckligt bakteriedödande. Jag har själv använt vanligt kranvatten utan att det uppstod någon infektion så alsolsprit funkar säkert det med.


   
SvaraCitera

du ska absolut inte vicka på det eller pilla på det övht utom när du med nytvättade händer tvättar av det med alsolsprit el dyl på en bomullstuss 


   
SvaraCitera

använd inte nå sprit eller något starkt för att tvätta det! det kommer bara irritera och torka ut piercingen. använd typ lactacyd om du vill tvätta med tvål, eller gör egen koksaltlösning (recept på exakta mått finns att googla)

du ska inte ta ut smycket under läktiden, använd tops för att komma åt lättare. rör bara din piercing då du ska tvätta det, och då med rena händer (!!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Jag hade det i i ca sex veckor. Sedan så rengjorde jag varje kväll med bakteriedödande utanpå. Dock så blev det för infekterat så jag tog ut de o får inte ta om för min morsa e weird :p

går det att rengöra med sån brunvatten som kallas detol?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

faphomet:
använd inte nå sprit eller något starkt för att tvätta det! det kommer bara irritera och torka ut piercingen. använd typ lactacyd om du vill tvätta med tvål, eller gör egen koksaltlösning (recept på exakta mått finns att googla)

du ska inte ta ut smycket under läktiden, använd tops för att komma åt lättare. rör bara din piercing då du ska tvätta det, och då med rena händer (!!!)

går det att rengöra det med vanligt handtvål? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
du ska absolut inte vicka på det eller pilla på det övht utom när du med nytvättade händer tvättar av det med alsolsprit el dyl på en bomullstuss 

'' el dyl på en bomullstuss'' ?? ://


   
SvaraCitera

vincentgillarbananer:

'' el dyl på en bomullstuss'' ?? ://

eller dylikt! alltså någonting liknande alsolsprit. 


   
SvaraCitera

vincentgillarbananer:

går det att rengöra det med vanligt handtvål? 

nej!!!!


   
SvaraCitera

fick du ingen ordentlig info om hur du skulle göra av den som tog hål i dina öron? 


   
SvaraCitera