Aviseringar
Rensa alla

Rengöring fet och finnig hud?


Är det någon som kan rekommendera en riktigt riktigt bra rengöring för fet och finnig hud? jag kan kosta på mig några hundra om den är riktigt bra och resultat syns...


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Om du har riktigt dålig hy hjälper inte sånt utan då borde du nog gå till en läkare som kan skriva ut lite mediciner (:


   
SvaraCitera

Vad jag vet är det viktigast att man tvättar ansiktet med tvål ofta och återfuktar med någon slags kräm. Sprittvätt och basiron kan man ta till ifall det är minfältet, if you know what i mean.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävla euroshopper tvål 2 ggr om dagen och random finnmedel.


   
SvaraCitera

gnuis:

Om du har riktigt dålig hy hjälper inte sånt utan då borde du nog gå till en läkare som kan skriva ut lite mediciner (:

Nej det har jag inte, väldigt fet dock och lite småblemmor och kvisslor här och där, inga grova saker.


   
SvaraCitera

om du har massa finnar är det alltid bäst att gå till vårdcentralen. eftersom att finns olika sorters finnar, och olika saker hjälper bra på olika typer av finnar, så är det bättre att låta en läkare titta på dem så får du rätt saker utskrivet etc[party]


   
SvaraCitera

Sandkorn:

väldigt fet dock

om det bara är att den är fet kan du ju prova något uttorkande, som typ ansiktsvatten. de har jättebra sånt på apoteket för typ 35 kr, typ blå flaska med en 1a på från ACO[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej,

Jag kan rekommendera Proactiv Clear Skin Program © som man bland annat kan köpa på TVShop.

Jag hade problem med finnar och hade nästan tappat hoppet då jag provat allt möjligt, till en dag då min vän berättade om Proactiv ©, jag tänkte; jag kan väl ge det en chans, men hade inga höga förväntningar.

Efter tre veckor var jag fri från finnar och jag hade fått en hy som jag bara kunnat drömma om tidigare. [y]


   
SvaraCitera

XTYLE:

Efter tre veckor var jag fri från finnar och jag hade fått en hy som jag bara kunnat drömma om tidigare.

jag har hört andra berätta om det också.. och de som är bra är att man får alla pengar tillbaka om man inte är nöjd... fan jag kanske ska testa.. men hur var din hud innan?


   
SvaraCitera

XTYLE:

Jag hade problem med finnar och hade nästan tappat hoppet då jag provat allt möjligt, till en dag då min vän berättade om Proactiv ©, jag tänkte; jag kan väl ge det en chans, men hade inga höga förväntningar.

Ironi? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har såndärt man skriver ut hos en läkare, den funkar jätte bra på mig [smile]

Krämen heter " Leo " och det går bara att skrive ut den hos sin läkare. Prata med din och så kanske han/hon kan ge dig råd. För riktiga läkemedel som man skriver ut, det är riktiga grejer också xD inte massa blaj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

ag har hört andra berätta om det också.. och de som är bra är att man får alla pengar tillbaka om man inte är nöjd... fan jag kanske ska testa.. men hur var din hud innan?

Han har inte provat det. han gillar bara att göra reklam för tv-shop grejjor idag [rolleyes][cool]


   
SvaraCitera

Ligg med en våt, varm handduk över ansiktet några gånger i veckan innan du har på med tvål osv. då det öppnar upp porerna. Annars blir det inte samma resultat. [smile]


   
SvaraCitera

jag använder aldrig finnmedel och jag har minst finnar av alla mina kompisar, jag har inga alls.
fast det kanske varierar från person till person om man bara behöver tvätta ansiktet med vatten eller om man måste ha finnmedel. fast vad jag vet så har mina kompisar då dem börjat använda finnmedel fått mera finnar och jättetorr hud. :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ganska bra hy faktiskt, men jag kan iaf rekomendera Loreal Hydrafresh serien 😀 ASBRA! Finns för fet, normal och torr hy. Jag har den gröna, för normal [smile] Ganska billig är den också.


   
SvaraCitera