Aviseringar
Rensa alla

Rengöring fet och finnig hud?


postis_per:

på apoteket för typ 35 kr, typ blå flaska med en 1a på från ACO

vem tipsa dig?!


   
SvaraCitera

Tözen:

vem tipsa dig?!

du?[blush] men jag använder inte den längre eftersom att jag blir för torr av den nu när jag fått massa coola receptbelagda saker av läkare[sad]


   
SvaraCitera

postis_per:

du? men jag använder inte den längre eftersom att jag blir för torr av den nu när jag fått massa coola receptbelagda saker av läkare

då köper du nr 3,den återfuktande men ändå bra krämen för fet/finnig hud!duh,1,2,3.


   
SvaraCitera

Tözen:

då köper du nr 3,den återfuktande men ändå bra krämen för fet/finnig hud!duh,1,2,3.

tar sån på mornarna[blush]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Jag har ganska bra hy faktiskt, men jag kan iaf rekomendera Loreal Hydrafresh serien 😀 ASBRA! Finns för fet, normal och torr hy. Jag har den gröna, för normal Ganska billig är den också.

Jo min hud är bra egentligen.. men jag får stresshy.. fet och röd o lite finnig (inga grova som ger ärrbildningar) men det känns ändå irriterande...

var köper man den då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

var köper man den då?

Jag köpte min på Åhlens [smile] Jag rekomenderar den verkligen [crazy] Men köp alla tre. Typ regöringsmjölk (inte tuben för den e asstark), ansiktsvatten och krämen. [y]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Jag köpte min på Åhlens Jag rekomenderar den verkligen Men köp alla tre. Typ regöringsmjölk (inte tuben för den e asstark), ansiktsvatten och krämen.

Men rengörinsmjölk är väl för kärringhy? [crazy] sån där torr..


   
SvaraCitera

Men inga jävla krämer. Att ta "höga" doser vitamin B5 hjälper i de allra flesta fall om man ger det någon vecka eller månad. Vitaminet fungerar genom att minska mängden hudfett som produceras i porerna vilket gör att "acnebakterien" får ont om "mat". Således försvinner finnarna.

Såvitt jag vet bryts vitaminet ner till Co-A, ett enzym som katalyserar reaktioner, typ fetter/kolhydrater och annat som bryts ned i mindre beståndsdelar. Mer Co-A hjälper oss att minska hudfettet. Eller något, jag kan inget om kemi [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Men rengörinsmjölk är väl för kärringhy? [crazy] sån där torr..

Nä.. [sad] Det står det på den och den är bra så köp den[crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Nä.. Det står det på den och den är bra så köp den

Okok hmm jag får fixa det där.. Hur mkt tror du det kostar ungefär? [cute]


   
SvaraCitera

http://www.vitaminb5.se/
http://www.pantotensyra.se/index.php

Där kan du beställa.

Och här fanns visst mer info och en del kommentarer längst ner om hur de fungerar för dem som prövat/använder.

http://www.vitaminsidan.se/vitaminer/b-vitamin/b5-vitamin-pantotensyra


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Och här fanns visst mer info och en del kommentarer längst ner om hur de fungerar för dem som prövat/använder.

okok tack ska kolla upp det.


   
SvaraCitera

XTYLE:

Jag hade problem med finnar och hade nästan tappat hoppet då jag provat allt möjligt, till en dag då min vän berättade om Proactiv ©, jag tänkte; jag kan väl ge det en chans, men hade inga höga förväntningar.

HAHAHHA XD

Jag använder aco nån grej för fet hud (numero dos), funkar faktist ganska bra (:


   
SvaraCitera

Jag har inte läst hela tråden nu. Men vanlig tvål ska man ALDRIG använda när man gör rent ansiktet. Det torkar ut och det är den främsta orsaken till varför man får finnar.

ACO's produkter är riktigt bra, finns på vanliga apoteket och är inte så speciellt dyrt heller.

De flesta som har problem med finnar och sånt tänker inte på att de kanske borde använda sig utav flera produkter, utan de köper bara en, t.ex Clearasil osv, som dom inte läst något om, alla de produkterna torkar ut ansiktet, vilket absolut inte är bra.

Det som är värt att testa (tycker jag) är att varje gång man ska "göra rent" ansiktet börjar man med:

- Peela ansiktet med en ansiktspeeling (har man acne är det bättre om man lägger på en ansiktsmask med peelande effekt).
- Använd skonsam ansiktstvål för blandhy.
- Ha på någon form av toner (aco's cleaning skin tonic är bra).
- Smörj in ansiktet efteråt, är det på kvällen så använd gärna nattcreme, är det på morgonen använd gärna dagcreme.

Samt att man kan köpa ansiktsmasker och lägga 1 - 2 ggr i veckan när man har tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandkorn:

Okok hmm jag får fixa det där.. Hur mkt tror du det kostar ungefär? [cute]

På Kicks får du rengöring och ansiktsvatten för 90 kr. Krämen kostar typ 60. Tror jag.


   
SvaraCitera