Aviseringar
Rensa alla

Rent självhat


Ämnesstartare

Tözen:

d är just d som är,jag är knappt medelmåtta på allt,inget jag är bra på.

Allt handlar inte om att prestera och bli bedömd.
Tänk dig den töntigaste sämsta nörden i världen.
Sen skjuter du honom i rumpan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror du själv måste försöka ändra din inställning.

Försök fokusera på det fina med dig, det du är duktig på, utan att jämföra dig med andra och tänka på hur andra ser dig. Det är hur du ser på dig själv som räknas.

Försök tänka till, varje gång du tänker dåligt om dig själv, försök vara så positiv som möjligt.

Våga ta åt dig av beröm och komplimanger, våga också berömma dig själv. Även om du kanske tänker att du inte är värd det, försök tänka att du faktiskt kan vara bra.

Vet att sånna här ord kan kännas helt värdelösa, men försök!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Allt handlar inte om att prestera och bli bedömd.
Tänk dig den töntigaste sämsta nörden i världen.
Sen skjuter du honom i rumpan.

får inte ut nåt av dedär[shake]

oggelgoggel:

Vet att sånna här ord kan kännas helt värdelösa, men försök!

tänker dåligt om mig själv mesta tiden av dan,svårt att hitta nåt bra då.men tack ialf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

tänker dåligt om mig själv mesta tiden av dan,svårt att hitta nåt bra då.men tack ialf.

Sluta tänka dåligt om dig själv 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk inte så mycket på dej själv [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryt dig ur vanan.................tankesättet.....osv. Vet inte. Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Tänk inte så mycket på dej själv

Tyvär är d svårt att INTE tänka på sig själv när man måste se sig själv i spegeln och leva med sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Tyvär är d svårt att INTE tänka på sig själv när man måste se sig själv i spegeln och leva med sig själv.

Neh, inte om man är solipsist heller [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Neh, inte om man är solipsist heller

Verkligen inte, men hjälp tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Verkligen inte, men hjälp tack.

Men :c Varför hatar du dej själv säger du..? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men :c Varför hatar du dej själv säger du..?

Känner mig värdelös för jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv, är likgiltig till precis allt, tycker inget är direkt roligt eller gör mig glad vilket gör att jag känner mig disfunktionell som människa. Några situationer det senaste halvåret har gjort att jag känner mig som en reserv och kommer i sista hand och gör så jag känner mig grovt oälskad och inte värd.Hatar att jag inte verkar vara smart nog för att läsa mitt basår=kommer aldrig klara ingenjören och få enorma skulder.

Så värdelös,oönskad,korkad och jävligt groteskt ful.Känner mig inte värd nåt för nån människa som påstår sig bry sig men ändå får mig att känna mig sämsk och oönskad varesig d är med flit eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Hatar att jag inte verkar vara smart nog för att läsa mitt basår=kommer aldrig klara ingenjören och få enorma skulder.

Så du ska bli ingenjör? Nice ju [surprised] Blir du det vet du ju att du åtminstone är bättre än precis alla andra på någonting [y]
Är du redan intagen till basåret så ska du absolut inte slänga bort den chansen, tekniskt basår är precis vad jag kämpar för att komma in på [mad]
Och även om du skulle vart snygg, skulle du ju oundvikligen bli ful sen, hur kul är det?
Tror du överdriver ändå [smile]


   
SvaraCitera
Gifted

SUKOF:

Jag hävdar att inställning är nyckel till lycka.
[love]

Jag håller med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jag håller med!

[y]


   
SvaraCitera