Aviseringar
Rensa alla

Reportage angående pälsindustrin


Ämnesstartare

Vi håller på med ett tidningsprojekt i skolan och min grupp har valt om skriva om "byn" vi bor i. Vi kan skriva vad som helst och det behöver inte vara sant. Nu är det så att jag ska skriva et reportage angående pälsindstrin. Jag har hittat en del fakta som jag tänker använda och när jag är klar att skriva ska jag gå ut på stan och ställa folk några frågor. Problemet är att jag vet inte vad jag ska skriva om. Det måste ju ha hänt något för att det ska finnas någonting att skriva. Har du ett förslag?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad kallar man dem som åker ut och ser hur djuren på gårdar har det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Vad kallar man dem som åker ut och ser hur djuren på gårdar har det?

djurskyddsinspektör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

www.djurensratt.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

www.djurensratt.se

Jag har nog med fakta. Behöver bara en bra påhittad händelse att skriva om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan väl lika gärna vara en debattartikel som en nyhetsartikel?


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Behöver bara en bra påhittad händelse att skriva om.

Du kan skriva om när djurrättsaktivister släpper ut djuren i det vilda å de springer ut å dör vid närmaste väg bara [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Du kan skriva om när djurrättsaktivister släpper ut djuren i det vilda å de springer ut å dör vid närmaste väg bara

Jag är djurättsaktivist men inte fan bryter jag min i på farmar och släpper ut djuren för det.
Btw, djuren som släpps ut ibland dör oavsett om dom blir frisläppta eller inte. Jag hatar när man får se gubbarna som håller djuren på tv, då jävlar får man höra när dom pratar om att det är djurplågeri att släppa ut dom och att dom lider när dom blir överkörda, som om farmgubbarna själva inte orsakar lidande genom att hålla hundratals individer instängda i små burar hela livet för att sen flå dom levande.
Jävla dubbelmoral man kan ha alltså.

Men jag kan hålla med om att det inte är särskilt smart drag från dom "militanta veganernas" sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låna boken "Veganerna", där de tar upp lite sånt. Bland annat minkutsläpp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

jag hatar när man får se gubbarna som håller djuren på tv, då jävlar får man höra dom säger att det är djurplågeri att släppa ut dom och att dom lider när dom blir överkörda, som om farmgubbarna själva inte orsakar lidande genom att hålla hundratals invidier instänga i små burar hela livet för att sen flå dom levande. jävla dubbelmoral alltså.

[love]


   
SvaraCitera

Complicated:

Jag är djurättsaktivist men inte fan bryter jag min i på farmar och släpper ut djuren för det.

Älskar det där att så fort man säger att några från en grupp gör en sak så tror alla DIREKT att man anser att ALLA från den gruppen gör det [zzz]

Complicated:

Men jag kan hålla med om att det inte är särskilt smart drag från dom "militanta veganernas" sida.

Med tanke på att de djuren trolige när uppfödda i den farmen och vana att få mat där så mår de nog inte speciellt bra där ute heller. Hade varit smartare av de "militanta veganerna" att gå in på farmarna och avliva djuren i så fall [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Du kan skriva om när djurrättsaktivister släpper ut djuren i det vilda å de springer ut å dör vid närmaste väg bara

1. Folk tar dom ofta i väskor
2. Det handlar mycket mer om att de på "farmen" ska tappa pengar som fan än att dessa djuren ska räddas för att just dessa djuren dör om man släpper ut dom betyder att "farmen" inte får döda lika många igen, för dessa djuren skulle ändå dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Hade varit smartare av de "militanta veganerna" att gå in på farmarna och avliva djuren i så fall

Symbolvärdet försvinner och "militanta veganer" har lite hjärta.


   
SvaraCitera

Semi:

1. Folk tar dom ofta i väskor

Vad fan gör de med dem sen då? Adopterar? Finns ju en hel del jävla minkar i en minkfarm. Till exempel [tard]


   
SvaraCitera