Aviseringar
Rensa alla

Reportage angående pälsindustrin


Ämnesstartare

Slumpartad:

Vad fan gör de med dem sen då? Adopterar? Finns ju en hel del jävla minkar i en minkfarm. Till exempel

Man tar dom i etapper sen ger man dom till goda människor.


   
SvaraCitera

Semi:

Symbolvärdet försvinner och "militanta veganer" har lite hjärta.

Ah det är mer humant att låta någonting svälta till döds eller bli överkört.

Alternativt nerstampad av en älg eller upplockad av en hök.

Just sayin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Ah det är mer humant att låta någonting svälta till döds eller bli överkört.

Alternativt nerstampad av en älg eller upplockad av en hök.

Just sayin.

[y]


   
SvaraCitera

Semi:

Man tar dom i etapper sen ger man dom till goda människor.

Alltså, jag menar... är det inte VÄLDIGT mycket minkar? Lär ju bli en hel del minkar per person. Speciellt eftersom dessa troligen är smått störda [rolleyes]


   
SvaraCitera

Semi:

[y]

Skulle föredra en kula i huvudet före att bli isärplockad levande av en hök i alla fall [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Med tanke på att de djuren trolige när uppfödda i den farmen och vana att få mat där så mår de nog inte speciellt bra där ute heller. Hade varit smartare av de "militanta veganerna" att gå in på farmarna och avliva djuren i så fall

Hade hellre fått uppleva en stund i frihet innan jag dog istället för att sitta instängd i en minimal liten bur hela livet.

Slumpartad:

Speciellt eftersom dessa troligen är smått störda

Minkarna?


   
SvaraCitera

Complicated:

Minkarna?

Ja, om de blir dåligt behandlade och så blir de väl aggressiva mot människor och så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Ja, om de blir dåligt behandlade och så blir de väl aggressiva mot människor och så?

Inte otämjbara. Tror/Vet inte om farmana har så mycket fysisk närkontakt med dom innan mördandet sker, men jag skulle snarare tippa på att dom bara är väldigt skygga. Inte "galna"


   
SvaraCitera