Aviseringar
Rensa alla

Resa och vara inskriven på AF


Ämnesstartare

Kan man resa bort om man är inskriven på arbetsförmedlingen? Jag har varit inskriven 1,5 månader och får ingen ersättning eller så från dom. Idag ringde min farsa och undrade om jag ville följa med honom till USA, vi har länge pratat om det och att det kom på plötsligt är för att en kompis till familjen som bor där har blivit sjuk, då vill träffa honom innan det är för sent.

Jag kommer ju ha tillgång till internet så jag skulle kunna söka jobb per mejl och sådär. Ärligt talat tror jag det kommer vara "bättre" för mig att åka på den här resan än att sitta hemma och ruttna framför datorn. Det är ju ingen partyresa precis..


   
Citera

Det får du nog fråga dom om ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, självklart måste jag ju meddela dom. Men jag vill gärna förbereda mig lite mentalt först, kanske få tips på vad jag kan säga och om det är helt kört eller inte [shake]


   
SvaraCitera

Det tror jag inte att du får, det blev ett himla liv på AF när min pojkvän åkte hem till mig eftersom han då inte "var tillgänglig för arbetsmarknaden".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det tror jag inte att du får, det blev ett himla liv på AF när min pojkvän åkte hem till mig eftersom han då inte "var tillgänglig för arbetsmarknaden".

Konstigt... Jag pratade med dom imorse och det verkade helt lugnt. Fast din pojkvän kanske hade A-kassa eller skulle stanna hos dig länge?


   
SvaraCitera

Lindis:

Fast din pojkvän kanske hade A-kassa eller skulle stanna hos dig länge?

Mm, det hade han. Och nä, han skulle bara stanna i en vecka eller om det var två.


   
SvaraCitera