Aviseringar
Rensa alla

Resa under 18


Ämnesstartare

Hejsan. Jag har en fråga 😀 Jag fyller 18 efter sommaren och nu till sommaren vill jag och min kompis (hon har fyllt 18) resa utomlands. Måste vi vänta tills jag fyllt 18 eller kan jag åka med henne eftersom hon är 18? Måste föräldrarna skriva på/under ändå?
Tacksam för svar kring detta


   
Citera
Ämnesstartare

Det beror på vart du ska åkà?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elmas:

Tacksam för svar kring detta

varför skall du ej få åka?


   
SvaraCitera

ni behöver inte vara över 18, såvida ni inte tänker köra finlandskryssning lr likande och åka helgbåt


   
SvaraCitera

vart ska ni resa isf.?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet att man inte behöver vara 18. Men däremot behöver man föräldrarnas namnteckning. Behöver man den om man åker med en person som är 18 och man själv är 17? Vi ska till Turkiet.


   
SvaraCitera

nej nej nej. man behöver ingen namnteckning el någontint. herre gud jag hade inte ens fyllt 16 när jag åkte utomlands med kompisar, och ingen av dem hade fyllt 18 heller...


   
SvaraCitera

Andy_91:

nej nej nej. man behöver ingen namnteckning el någontint. herre gud jag hade inte ens fyllt 16 när jag åkte utomlands med kompisar, och ingen av dem hade fyllt 18 heller...

Det är olika med olika flyg/båt-bolag.

Elmas:

Jag vet att man inte behöver vara 18. Men däremot behöver man föräldrarnas namnteckning.

Det är en sak att åka utan sina föräldrar, men menade du nu att du tänkte dra utomlands utan att ens tala om det för dom? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart jag ska tala om det 😛 Jag undrar bara.. för jag tror inte att någon av mina föräldrar skulle vara pigg på att skriva under något. De flesta resebyråer kräver målsmans namnteckning om man är under 18. Frågan är bara om det behövs om man åker med en som är 18+..?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera