Aviseringar
Rensa alla

Reserv nummer 6 komemr jag in ?


Ämnesstartare

Hej!

Nedan kan ni se Exakt hur det stod på mina ansökniingar, kommer jag in tror ni? jag hatar väntan och jag vill verkligen inte plugga annat, snälla,säg vad ni tror, har jag mina chanser ?

1 SLU-91021 UG-MV Urval Ant i UG

Landskapsingenjörsprogrammet BI-16,25 Res 6

28
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Sveriges Lantbruksuniversitet,
Lomma
Grundnivå

? [cry]


   
Citera

najs hade iden att plugga samma sak.

jaja Det beror väll på hur många av de som fått plats verkligen tänker plugga och hur mycket inflation det går i utbildningen. Men jag skulle nog inte hoppas för mycket.


   
SvaraCitera

Ingen aning men du kan ju alltid hoppas.
Reserv 6 låter ju väldigt lovande iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det kanske är bäst så[sad]

Men du, vet du kanske hur många platser det är är det 28 som det står ovan ? jag kan inte hitta det nämligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Zepatta, lite hopp ! 🙂


   
SvaraCitera

har jag ite helt misstolkat det så är det 28 platser i urvalsgruppen som du är med i. Med de andra urvalsgrupperna så tar dem totalt in 50.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Så mycket![smile]


   
SvaraCitera

Lomma, är det typ nära lund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja i alnarp, ungefär 20 min därifrån.


   
SvaraCitera

enligt min spåkula så kmr du inte in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sanningen kan vara så brutal! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har jag ite helt misstolkat det så är det 28 platser i urvalsgruppen som du är med i. Med de andra urvalsgrupperna så tar dem totalt in 50.

Jag måste bara fråga dig igen hur ligger det här med urval till egentligen ? har inte förstått det riktigt [blush]


   
SvaraCitera

Ayla:

bara fråga dig igen hur ligger det här med urval till egentligen ? har inte förstått det riktigt

Inför antagningen bestämmer fakulteten hur många som ska tas in från vardera uttagsgrupp för att fylla alla utbildningsplatser.
Det fungerar lite som ett kvoteringssystem där varje kvot utgörs av hur du fått dina förkunskaper, Gymnasiebetyg, Gymnasie och komvux, alternativ grund (intervjuer och prov i fakultetens regi), reel kompetens å någon till

Hoppas det gör dig lite klokare [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack ska du ha! 🙂


   
SvaraCitera