Aviseringar
Rensa alla

Resident Evil 4, värt att spela?


Ämnesstartare

Spelade Resident Evil 5 till PC nyligen. Fan vilket grymt spel! Har inte spelat något av de andra RE-spelen, men gillade femman skarpt. [bigsmile]

Funderar nu på att spela Resident Evil 4 till PC eftersom min bror har det. Är det lika bra som femman, rent storymässigt? Eller är det mer, zombie-pang-död typ hela tiden?

Skulle vara tacksam för svar om vad ni tycker om RE4 och om det är värt att spela? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Fyran är way bättre än femman imho


   
SvaraCitera

4:an är ju rätt populär om man säger så..


   
SvaraCitera

Budolicious:

Fyran är way bättre än femman.


   
SvaraCitera

intoxicated:

Är det lika bra som femman, rent storymässigt?

HAHA[bigsmile]

Resident evil VAR story och stämmning ifrån början, inget spel man körde för att få en rolig shooterupplevelse.

4an är som en klumpigare variant utav 5an, inte alls lika smidigt, men lite mer stämmning. Vill du verkligen ha story, go go resident evil 1, 2 och nemesis.


   
SvaraCitera

Ja


   
SvaraCitera

aaa


   
SvaraCitera

Gillade femman mucket mucket bra


   
SvaraCitera

Om du diggade femman så är det bara att köra igenom 4an också


   
SvaraCitera

Ettan var banbrytande, tvåan var bäst, trean var okej, Code: Veronica var grymt, fyran tappade på skräckbiten men bjöd på en oförglömlig story, femman är inte Resident Evil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, 4:an ska tydligen vara på ganska många top 10-listor över de bästa spelen som gjorts, tillsammans med spel som Final Fantasy VII, Chrono Trigger, Ocarina of time, Tetris, Super Mario och sådana spel. Det säger väl mycket antar jag.

Personligen så körde jag 4:an lite och lessnade. Ska dock återuppta det och ge det en chans igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte spelat femman till pc men till Xbox 360 ... riktigt grymt spel. hoppas de kommer en 6:a


   
SvaraCitera

Har hört att det inte är så värst bra till PC, så du missar säkert endel av spelupplevelsen..men det är helt klart spelvärt. Ett av mina favvo-spel genom alla tider 😀


   
SvaraCitera

5an är mer pang pang död än 4an imo 🙂 men 4 var nästan snäppet roligare så lätt värt att spela 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyran känns rätt linjär i jämförelse med de första spelen. Tvåan är såklart bäst (vad jag minns) så det är det du borde spela. Men fyran är najs, ska bara orka spela klart det nån gång.


   
SvaraCitera