Aviseringar
Rensa alla

Restless legs?


Ämnesstartare

Jag får ofta (någon gång i månaden that is) ont i mina vader nattetid. Jag blir rastlös och vill röra på mig, eftersom värken (som känns som att den sitter i skelettet - ungefär som växtvärk) är väldigt störande. Känner att jag vill röra på mig eller lägga något tungt över benen. Kan det här vara restless legs? Jag har nämligen hört att den sjukdomen mer ska ge en "krypande" känsla i benen. Min pappa lider nämligen av detta. Någon som har liknande symptom som jag som kan förklara?


   
Citera

Har haft samma skit i flera år. Har på senare tid funnit att lösningen är att motionera regelbundet.


   
SvaraCitera

kanske är växtvärk?
får också ont i benen for no reason ibland (ganska sällan), tror inte det är någon fara


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Har haft samma skit i flera år


   
SvaraCitera

testa jogging


   
SvaraCitera

fyfan är hemsk känsla


   
SvaraCitera

Har RLS orsakat av medicin och det gör inte precis ont, får bara en obehagskänsla i benen och kan inte hålla dom stilla p g a det, lättas när man rör på benen.


   
SvaraCitera

Såg ett program på TV som handlade om rastless legs. Många barn har det, men föräldrarna tror att det är växtvärk..

Vad jag kommer ihåg så visste man inte varför man får sjukdomen. Men att massera benen, gå upp och röra på sig och sträcka ut musklerna borde ju fungera. Alternativt prata med en doktor. [y]


   
SvaraCitera

Honey:

eftersom värken (som känns som att den sitter i skelettet - ungefär som växtvärk) är väldigt störande.

Har likadant.
Fick flera gånger i veckan när jag var liten. Fast då kunde det göra så ont att jag låg på golvet och grät. Otålig och värkande känsla.

När brukar du få det?
Jag kan få det om jag gått mycket under en dag eller varit ute länge i kyla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kanske är växtvärk?

Växtvärk? Vid 17 års ålder? Såvitt jag vet är det bara hjärnan som fortfarande utvecklas vid det laget...


   
SvaraCitera