Aviseringar
Rensa alla

Reza Pahlavi for the next president of Iran!


Ämnesstartare

Reza Pahlavi, kronprins av Iran är den äldste son till den avlidne
Kejsaren av Iran Shah Mohammad Reza Pahlavi och hans
Shahbanou eller gemål, Farah. Han var kronprins av Iran tills den iranska revolutionen 1979.

Sedan den Iranska revolutionen 1979 har Reza Pahlavi använt sina framträdande ställning som en iransk utomlands att kämpa politiskt för mänskliga rättigheter, demokrati, och enighet bland iranier i Iran och utanför den. På hans hemsida han kräver en åtskillnad mellan religion och stat i Iran och för fria och rättvisa val "för alla frihetsälskande individer och politiska ideologier"

Han uppmanar alla som arbetar för en demokratisk dagordning att arbeta tillsammans för ett demokratiskt och sekulariserat iranska regeringen.
Pahlavi har använt framträdanden i medierna för att uppmana Irans teokratiska regering att acceptera en folkomröstning att användas oberoende kontrollerbara internationella standarder och mekanismer för observation.

Han har också uppmanat iranierna att inleda en kampanj för fredlig civil olydnad, börjar med icke-deltagande i valen av den islamiska republiken (val han uppfattar som "odemokratiska"), följt av fredliga demonstrationer och strejker. Han är dock en uttalad motståndare till all utländsk militär intervention för regimskifte i Iran, i tro att det iranska folket själva har makt att åstadkomma förändring i deras statliga systemet och samhället.

Stöd Reza Pahalvi för ett demokratiskt Iran!
http://www.rezapahlavi.org/


   
Citera
Ämnesstartare

Capelon:

Stöd Reza Pahalvi för ett demokratiskt Iran!

Patetiskt. Hans pappa var som mullorna i Iran nu, bara något bättre. Även han fängslade, torterade oliktänkande. Men visst, man väljer inte sin pappa, MEN, han har inte ens sagt att han tar AVSTÅND ifrån det hans pappa gjorde. Det är där felet är.

Visst, han kan snacka om mänsligarättigheter bla.bla.bla, det gjorde mullorna också innan de kom till makten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Reza Pahlavi, kronprins av Iran är den äldste son till den avlidne
Kejsaren av Iran Shah Mohammad Reza Pahlavi och hans
Shahbanou

Så .... Okej Iran alltså? Är det även en person ?

På vilket sätt skall vi i sverige bry oss?


   
SvaraCitera

fakotza:

Så .... Okej Iran alltså? Är det även en person ?

På vilket sätt skall vi i sverige bry oss?

Bland det dummaste jag har hört... Även om du skiter i folk utanför Sverige så borde du ju veta att det som händer i Iran påverkar oss med, pga handel osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Bland det dummaste jag har hört... Även om du skiter i folk utanför Sverige så borde du ju veta att det som händer i Iran påverkar oss med, pga handel osv.

Hur påverkar det oss då? Din smarta hora... [blush]


   
SvaraCitera

fakotza:

Hur påverkar det oss då? Din smarta hora...

Bland annat genom handel. Iran har väldigt mycket naturresurser.
Brydde du dig när två plan körde in i wtc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Bland annat genom handel. Iran har väldigt mycket naturresurser.
Brydde du dig när två plan körde in i wtc?

Jag gick för fasen i 6:e klass varför skulle jag bry mig? Men vadå handel? vad handlar man från iran?


   
SvaraCitera

fakotza:

Jag gick för fasen i 6:e klass varför skulle jag bry mig? Men vadå handel? vad handlar man från iran?

Gå och läs dina läxor istället. Du har noll koll. Sen kommer du fatta varför man bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde du menade den gamle Pahlavi först,liksom:WTF! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurra_svensson_93:

Gå och läs dina läxor istället. Du har noll koll. Sen kommer du fatta varför man bryr sig

Frågan jag ställde varför , svaret jag fick va lika dumt som iranierna som demonstrerar på torgen på persiska.


   
SvaraCitera

fakotza:

Frågan jag ställde varför , svaret jag fick va lika dumt som iranierna som demonstrerar på torgen på persiska.

Du verkar vara dummare. Tex oljepriset. Invandring etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

svaret jag fick va lika dumt som iranierna som demonstrerar på torgen på persiska.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Stöd Reza Pahalvi för ett demokratiskt Iran!

Du skojar med mig? Shahen var inte mycket bättre än mullorna. Det var som sagt dom som tog ifrån Iran sin demokrati med hjälp av USA.

Shahen torterade, fängslade, avrättade etc etc... Han slösade Irans pengar på sig själv och sina löjliga parader. Han va en diktator.
Och du tror seriöst att någon (förutom USA) kommer stödja en diktators son? Tro mig, ifall du hade sagt det här i Iran, så hade du blivit nersparkad av både mullorna och demonstranterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Och du tror seriöst att någon (förutom USA) kommer stödja en diktators son?

Varför skulle USA stötta honom om han är likadan som mullorna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Varför skulle USA stötta honom om han är likadan som mullorna?

Han är inte likadan som mullorna han vill ha sekulär och fri stat


   
SvaraCitera