Aviseringar
Rensa alla

RFSUs kampanj: Hur försäkrar du dig om samtycke?


Skaffa lite självkänsla och självförtroende istället för att skylla allt på andra så löser sig en hel del av dessa problem. 


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:
Staten borde ordna fram en samtyckesapp där man signar med Mobilt BankID.

Hahaha, klockrent! Och istället för att trycka in en personlig kod så skannar man fittan.


   
SvaraCitera

Razor:
Skaffa lite självkänsla och självförtroende istället för att skylla allt på andra så löser sig en hel del av dessa problem. 

dr jag-vill-underbygga-folks-välmående-och-moderera-på-ett-ungdomsforum till undsättning lmfao


   
SvaraCitera

payphonepimp: dr jag-vill-underbygga-folks-välmående-och-moderera-på-ett-ungdomsforum till undsättning lmfao

Du igen...


   
SvaraCitera

Razor:

Du igen...

ja, den här gången är jag nyfiken på hur du kan mena att problem med samtycke i en sådan nyanserad och impulsdriven situation som sex kan lösas med en dunk i ryggen och uppmaning om att "skaffa lite självkänsla och självförtroende"


   
SvaraCitera

payphonepimp: ja, den här gången är jag nyfiken på hur du kan mena att problem med samtycke i en sådan nyanserad och impulsdriven situation som sex kan lösas med en dunk i ryggen och uppmaning om att "skaffa lite självkänsla och självförtroende"

Högre självkänsla & självförtroende => man säger ett nej och markerar att man inte vill istället för att sedan efteråt skylla på den andre att den andre borde ha förstått eftersom man inte uttryckligen sa ja. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Razor:

Högre självkänsla & självförtroende => man säger ett nej och markerar att man inte vill istället för att sedan efteråt skylla på den andre att den andre borde ha förstått eftersom man inte uttryckligen sa ja. Rullar ögonen

tror du att människor med högre självkänsla och självförtroende inte kan finna sig i en situation där det är svårt att uttryckligen tacka nej till samlag?

obs, detta är också ett oskuldstest


   
SvaraCitera

Undrar hur många lyckade samlag som startats utan att kvinnan uttryckligen sagt ja.


   
SvaraCitera

payphonepimp: tror du att människor med högre självkänsla och självförtroende inte kan finna sig i en situation där det är svårt att uttryckligen tacka nej till samlag?

Risken är lägre och det vet du också så sluta larva dig.


   
SvaraCitera

Razor: a förstått eftersom man inte uttryckligen sa ja.

ja men män är idioter i stort sett när det kommer till relationer och samlevnad. de är endast bra på att skapa pengar och krig


   
SvaraCitera

Razor: Det hela börjar bli absurt så du har en poäng, utan tvekan!

rbb: Hahaha, klockrent! Och istället för att trycka in en personlig kod så skannar man fittan.

Blir ju enkelt för staten att föra bok på hur ofta folk ligger och med vilka då också, slår man två flugor i en smäll. 


   
SvaraCitera

Razor:
Skaffa lite självkänsla och självförtroende istället för att skylla allt på andra så löser sig en hel del av dessa problem. 

det är inte så lätt


   
SvaraCitera

Har nog aldrig frågat om lov innan. Känner mig våldtäktig.


   
SvaraCitera

*ett par hånglar med varandra och båda är superkåta*

"V-v-vill du ha sex med mig?"

Mycket glad


   
SvaraCitera

Razor:

Risken är lägre och det vet du också så sluta larva dig.

ja, men risken att hamna i sådana situationer med omdömeslösa kåthundar eller kåthyndor blir inte lägre av att bli tillsagd att skaffa högre självkänsla eller självförtroende

nästintill 100 % av samspelet som leder till sex går ut på icke-verbala signaler, likaså brist av samtycke, inklusive för människor med högre självkänsla och självförtroende, vilket gör det svårare för samtliga av oss att röra oss i samma takt som ruttna äpplen och använda wernickes område (vilket är totalt betydelselöst för sex) för att producera en explicit språklig vägran


   
SvaraCitera