Aviseringar
Rensa alla

RFSUs kampanj: Vågar du säga till om något inte känns bra under sex?


Lounge
Ämnesstartare

Hej allihopa!

Utefter vårt braiga samarbete med RFSU skapar jag denna diskussion, kolla in samarbetet här:
http://ungdomar.se/villdu


Jag tänkte att vi kunde diskutera lite hur ni ställer er till att kommunicera med er partner under samlag, t.ex. om något gör ont under sexet eller inte känns bra. Vågar ni säga det till er sexpartner? Varför/varför inte? Hur säger/visar ni det?

Inspirationen kommer ifrån denna video av RFSU:

Tycker ämnet är bra att belysa eftersom kommunikation oftast gör sexet bättre. Man kan undvika att fortsätta med något som egentligen inte ens är skönt. Vilket ju sex ska vara. Det är viktigt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Lounge: Ja


   
SvaraCitera

en gång när jag var yngre och inte fick upp den frågade en tjej om jag var nervös, vågade inte erkänna att jag var det </3


   
SvaraCitera

Lounge: Ja

men folk som tar den i tvåan så att säga brukar vara hyfsat förstående ^^


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Lounge: Vågar ni säga det till er sexpartner? Varför/varför inte? Hur säger/visar ni det?

Jag har lätt, nuförtiden, att säga det till någon man känner förtroende med. Men det har inte alltid varit så.. och det skulle nog kännas motigt att säga det till någon som jag ej kände så bra. Vill inte kränka personen på något sätt. Få den att känna sig dålig, typ. Men sedan kan jag väl använda subtila grejer som "jag tror inte det går" eller ta bort handen och lägga den någon annanstans t.ex. Borde nog tänka mer på mig själv och mitt ibland ledsna könsorgan efter samlag, haha.


   
SvaraCitera
time
 time

För mig tar det nog en stund innan jag är bekväm med det, eller kanske det var så förut, jag har ju ändå hunnit växa upp väldigt mycket de två senaste åren.

Men har varit med om att jag tvingat mig igenom saker jag verkligen inte ville. Jag vet inte vad som var värst, att jag försökte fast det kändes i hela kroppen att jag inte borde,  eller att min partner fortsatte pusha fast jag grät.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

time: eller att min partner fortsatte pusha fast jag grät.

Men fyfan Ledsen inte ok någonstans


   
SvaraCitera
reben

vågar o vågar


   
SvaraCitera

Det jag finner mer intressant är anledningar till varför man inte säger om något inte känns bra. Jag har ju mina egna åsikter om vad det beror på när man inte "vågar", men denna gång kniper jag igen. 


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

reben:
vågar o vågar

Vad skulle du säga istället?

Razor:
Det jag finner mer intressant är anledningar till varför man inte säger om något inte känns bra. Jag har ju mina egna åsikter om vad det beror på när man inte "vågar", men denna gång kniper jag igen. 

Ja, därför "varför/varför inte" delen!


   
SvaraCitera
grisen

Det är klart att jag säger till... 
kan inte tänka mig att jag inte skulle.
Man ska njuta av det.


   
SvaraCitera

Beror på vem det är med, hur situationen är. Säger som det är eller håller tyst.


   
SvaraCitera

Lounge: Ja, därför "varför/varför inte" delen!

Tumme upp


   
SvaraCitera

asså vad är det med alla trådar


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

christover_bandy:
asså vad är det med alla trådar

Hur då menaru?


   
SvaraCitera