Aviseringar
Rensa alla

rhythmbox och last.fm


Ämnesstartare

jag har inte lyckats få rhythmbox att scrobbla (synka data om musik med last.fm), vilket gör mitt nyskapade last.fm-konto rätt onödigt. man kan ladda ner en tarball-fil från last.fm:s hemsida för att installera en programvara som ska synka med last.fm, men jag förstår inte hur man installerar den.

jag är helt enkelt ny när det gäller ubuntu. skulle någon kunna hjälpa mig?


   
Citera
Ämnesstartare

nu funkar det helt plötsligt. [tard]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag trodde att Rhythmbox hade LastFM-stöd förinstallerat, så att du bara ska behöva slå på det och ställa in din kontoinformation för att få det att fungera.

Skulle någon annan ha problem med det så kan jag varmt rekommendera Banshee. Där fungerar allt utom att synca de absolut nyaste Apple-produkterna perfekt out of the box.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag trodde att Rhythmbox hade LastFM-stöd förinstallerat, så att du bara ska behöva slå på det och ställa in din kontoinformation för att få det att fungera.

det har det, men på min netbook ville det inte fungera. nu sitter jag vid min stationära och allt verkar fungera som det ska. jag får testa på min netbook igen sen och se om problemet består där.


   
SvaraCitera
Åtta

trams:

det har det, men på min netbook ville det inte fungera. nu sitter jag vid min stationära och allt verkar fungera som det ska. jag får testa på min netbook igen sen och se om problemet består där.

Huh. Skumt. Dubbelkolla dina inställningar så att de är samma på de olika datorerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dubbelkolla dina inställningar så att de är samma på de olika datorerna.

will do och återkommer när jag testat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Huh. Skumt. Dubbelkolla dina inställningar så att de är samma på de olika datorerna.

allt stämmer, men problemet kvarstår. [sad]


   
SvaraCitera
Åtta

trams:

allt stämmer, men problemet kvarstår. [sad]

Mycket, mycket underligt. Du kan ju file:a en bugg i Rhythmboxs bug tracker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Mycket, mycket underligt. Du kan ju file:a en bugg i Rhythmboxs bug tracker.

usch, får göra det. tror du att det hjälper om jag ominstallerar rhythmbox?


   
SvaraCitera
Åtta

trams:

tror du att det hjälper om jag ominstallerar rhythmbox?

Ytterst tveksamt. Möjligen skulle du kunna testa att ta bort ~/.gnome2/rhythmbox/ Däri ligger alla dina inställningar, vilket skulle innebära att om du tog bort den mappen så skulle det återgå till hur det var precis efter installation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ytterst tveksamt.

jag anade det, men jag greppar efter halmstrån.

Åtta:

Möjligen skulle du kunna testa att ta bort ~/.gnome2/rhythmbox/ Däri ligger alla dina inställningar, vilket skulle innebära att om du tog bort den mappen så skulle det återgå till hur det var precis efter installation.

hm, jag har ingen rhythmbox-mapp under .gnome2. äsch, jag får be min bror titta på det när han har tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har först nu förstått att felet inte ligger i rhythmbox synkning med last.fm, utan att rhythmbox själv inte registrerar att den spelar upp musik. fastän jag spelar så kan jag inte t.ex. spola i låten eftersom den "bar" som visar hur mycket av låten som spelats inte fungerar.

visualisern fungerar inte heller.


   
SvaraCitera
Åtta

trams:

utan att rhythmbox själv inte registrerar att den spelar upp musik. fastän jag spelar så kan jag inte t.ex. spola i låten eftersom den "bar" som visar hur mycket av låten som spelats inte fungerar.

visualisern fungerar inte heller.

Det var... Intressant. [tard] Jag gillar vanligen inte när folk råder en att bara byta applikation, men i ditt fall känns det rätt värt. Banshee har ett mycket liknande användargränssnitt, men har så vitt jag vet inga problem med scrobblande. F.ö. har jag för mig att Rhythmbox står utan maintainer, eller något sånt. Det kommer att bytas ut i nästa version av Ubuntu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var... Intressant.

onekligen irriterande åtminstone.

jag installerade banshee, spelaren är bra och den scrobblar som den ska. tack för hjälpen! [smile]


   
SvaraCitera