Aviseringar
Rensa alla

Rickard Ekman gästar Aschberg


time
 time
Ämnesstartare

http://www.radio1.se/play ---> Aschberg ---> Med Richard Ekman.

Jag gillar att han får vara där och prata fritt för nu hör man ju verkligen vilket strunt det är han förespråkar. Har inte lyssnat igenom hela än, pausade för att göra den här tråden, men bara början var lite småkul.

Till exempel pratar han om att det är fel att judiska familjer har rätt att uppvigla till antisemitism i tidningar. (Bonniers-och-göteborgsposten-babblet all over.) Fast alla ska ha rätt att skriva saker i tidningar, men man får inte uppvigla. Därför vill han ändra HMF-lagen. [tard]

Aschberg tar det rätt coolt också. Vad tycker ni?


   
Citera

timeisrunningout:

Vad tycker ni?

Lyssnade på delar av det och... ja, vad ska man säga. Jag har svårt att tro att personer som Richard Ekman gör sin politiska inriktning en tjänst genom att ställa upp på sånt här. I det tysta kan ju någon få för sig att det finns ett skarpt sinne någonstans... men ja, sen öppnar de munnen och så är det kört.

Som tur är kommer de alltid fortsätta att vara en minoritet bestående av bittra människor vars trångsynta filosofi inte klarar en vettig argumentation.

Tyckte det lät lite "roligt" när han pratade om en 90-åring han kände som satte upp politiska klistermärken lite här och där... och att det inte bara var P12:or...

Vad vore såna som han utan sin överdrivna statistik och partiska källor?

Brghrr... det är så jag kryper ur skinnet!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tobbish:

Vad vore såna som han utan sin överdrivna statistik och partiska källor?

Jamen eller hur. Och som han slingrade sig hela tiden! Jag ville åka dit och drämma en bok i ansiktet på honom. Vet inte om du hörde när folk började ringa in till studion, men en tjej som lät vettig ville kommentera att han sa att det är kunskap och erfarenhet som ska besluta vem som styr landet, och frågade om han själv tror att han har den kunskapen.

Richard: Ja, det tror jag att jag har.
Tjejen: Och hur har du fått den kunskapen?
Richard: Jag läser en bok om dagen och forskning...
Tjejen: Vad för slags forskning?
Richard: Ja... alltså... på nationell.nu.

VAR. ÄR. FACEPALMSMILEYN. NÄR. MAN. BEHÖVER. DEN? [cry]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Richard: Ja, det tror jag att jag har.
Tjejen: Och hur har du fått den kunskapen?
Richard: Jag läser en bok om dagen och forskning...
Tjejen: Vad för slags forskning?
Richard: Ja... alltså... på nationell.nu.

Hörde... blev mörkrädd! [sad]

timeisrunningout:

VAR. ÄR. FACEPALMSMILEYN. NÄR. MAN. BEHÖVER. DEN? [cry]

I brist på smileys...
Image


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tobbish:

I brist på smileys...

Funderar på att lyssna klart idag. Är förvånad över hur lite respons tråden fick, hade velat ha in minst lite passion från Röding samt propaganda från de som håller med herr Ekman!

Dold text: Och varför är inte Anura här och flippar?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag ville åka dit och drämma en bok i ansiktet på honom.

det är den känslan som gör att SD frodas i det politiska rummet i dag. bemöt deras dravel på ett sakligt sätt så ska du se att de snart försvinner.

när de tillåts i debatter och får stingsliga mothugg av folk som väldigt lätt blir frustrerade och höjer rösten (då har man förlorat, för fan) så är det självklart att deras väljarbas breddas

sen om han råkar komma med uppenbart skräp 80% av tiden är helt oviktigt, om han ändå får dessa människor att reagera på det sett de gör.


   
SvaraCitera

typ när mona sahlin stod och mässade i falsett i nån debatt med åkesson

"MEN TYCKER DU INTE ZLATAN ÄR SVENSK???? ÄR INTE HAN SVENSK????"

fint, mona, bra jobbat. hon jobbar på hårdare för SD än de själva gör.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Funderar på att lyssna klart idag. Är förvånad över hur lite respons tråden fick, hade velat ha in minst lite passion från Röding samt propaganda från de som håller med herr Ekman!

Ja, jag är förvånad också faktiskt. Fler borde lyssna på Radio 1! Jag försöker lära mig lyssna själv, men det är mest min sambo som lyssnar och jag som råkar höra saker... [blush]

timeisrunningout:

Dold text: Och varför är inte Anura här och flippar?

Tja, han brukar väl hålla sig i sina trådar. Det skulle inte förvåna mig om han snart skapat en egen tråd om något som har med det här att göra.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Utspädaren:

bemöt deras dravel på ett sakligt sätt så ska du se att de snart försvinner.

Jo, förstås. Men man blir ju så häpen. Jag höll verkligen med en tant som ringde in, det första hon sa var "Är det här ett skämt?", det blir ju så orimligt.

Därför tyckte jag att Aschberg gjorde ett bra jobb. Man märkte väl att han tappade tålamodet några gånger men då var det för att Ekman inte höll sig till saken utan slingrade sig när Aschberg lugnt ville diskutera en fråga för att höra hur Ekman ställer sig till vissa saker.

Blev rätt impad.
Fast kanske han exploderade i slutet av programmet, ska väl inte ropa hej förrän jag är över bäcken.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jo, förstås. Men man blir ju så häpen. Jag höll verkligen med en tant som ringde in, det första hon sa var "Är det här ett skämt?", det blir ju så orimligt.

ja, men det är inget skämt. och det vet hon om. man MÅSTE vara så seriös i sådana här rum annars gör man jävligt mycket skada. det är oerhört oansvarigt att ställa upp i dessa sammanhang om man inte vet att man har 1 kött på bena 2 kan vara saklig 3 inte tänker nedlåta sig till att bli personlig

jag har f.ö. ej lyssnat på programmet men läst kommentarer kring det och verkar som väldigt många blev väldigt hetsiga och att den enda som höll sig lugn var ekman.


   
SvaraCitera

Nu är ju uppvigling olagligt i det här landet så jag kan inte se något konstigt i att han tycker att det är fel.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

OF 5:

Nu är ju uppvigling olagligt i det här landet så jag kan inte se något konstigt i att han tycker att det är fel.

Alltså, hans poäng var ju att han tycker att massmedia som är ägt av judiska familjer inte ska få uppvigla till antirasism - eller, rättare sagt, sprida sina åsikter som inte överensstämmer med hans världsbild. Sen var han väldigt luddig efter det. Jag tyckte det var rätt uppenbart att han vill ta bort hets mot folkgrupp-lagen för att själv kunna "uppvigla" på samma sätt som han tycker att judarna gör nu.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

luddig efter det. Jag tyckte det var rätt uppenbart att han vill ta bort hets mot folkgrupp-lagen för att själv kunna "uppvigla" på samma sätt som han tycker att judarna gör nu

Aah. Älskar människor med okonsekventa åsikter.
nackskott på sånt.


   
SvaraCitera

Utspädaren:

"MEN TYCKER DU INTE ZLATAN ÄR SVENSK???? ÄR INTE HAN SVENSK????"

sa inte du nyss i en annan tråd att du var mogen?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

qazedctgb:

sa inte du nyss i en annan tråd att du var mogen?

Är det omoget att citera Mona Sahlin? Nu hänger jag inte med.


   
SvaraCitera