Aviseringar
Rensa alla

Riksdagsvalet 2014


NotADoctor: Moderaterna

Velar lite, finns egentligen inget parti som tilltalar mig helt och hållet i Riksdagen. Men jag tänker inte bidra till en vänsterregering genom att rösta blankt. Party


   
SvaraCitera

S3ON:

Har inte bestämt mig för det än. Men som det ser ut nu: blankt. 

jag är nog övervägande vänster, men jävligt EU-positiv, och det går ju inte alls ihop med vänsterpartierna.. :s Är typ mer EU-positiv än ngt parti på högersidan ocksååååå. Ett jävla dilemma.. Speciellt då jag har mina prioriteringar, där EU och euron ligger bland topp 3. :/  


   
SvaraCitera

NotADoctor: Sverigedemokraterna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jag är nog övervägande vänster, men jävligt EU-positiv, och det går ju inte alls ihop med vänsterpartierna.. :s Är typ mer EU-positiv än ngt parti på högersidan ocksååååå. Ett jävla dilemma.. Speciellt då jag har mina prioriteringar, där EU och euron ligger bland topp 3. :/  

Jag är också väldigt EU-positiv. Men socialdemokraterna är ju EU-vänliga.  Skulle du kunna tänka dig att gå längre än att införa Euron och låta EU bli en federation? Typ som "Europeiska unionen" med ett militärt sammarbete?


   
SvaraCitera

Mina topp 3 prioriteringar är typ:  

1. Stoppa vinsterna i välfärden 
2. Införskaffa Euro som valuta & fortsätt fram i EU-samarbetet mot ett så småningom enat Europa (USE)
3. Enkla jobb   

Jag måste rösta blankt. 🙁 


   
SvaraCitera

NotADoctor: Skulle du kunna tänka dig att gå längre än att införa Euron och låta EU bli en federation? Typ som "Europeiska unionen" med ett militärt sammarbete?

Absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Absolut.

Då är vi två...


   
SvaraCitera

S3ON: Absolut.

Varför?


   
SvaraCitera

NotADoctor: Vänsterpartiet


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Om jag röstar

Alltid trott att du var sosse, hoppas att du inte tar illa uppRodnar

Röstar på S, men det viktigaste för mig är ändå en rödgrön regering utan samarbete med SD.

Hjärta


   
SvaraCitera

Greken:

Varför?

Därför att det är viktigt att gemenskapen växer! Det skall vara "vi" Vi på den här planeten. Förr eller senare kommer hela världen vara ett enat samhälle där allt elände tas omhand på lika villkor, d.v.s. enligt lika regler o.s.v. Men det lär ju ta sin tid, ett par tusen år.. Kanske har människan hittat en ny civilisation på en annan planet vid det laget, börjat kommunicera med dem.. Nya problem föds ju med tiden, men det känns som att detta är den rätta utvecklingen. Glad 


   
SvaraCitera

S3ON: Därför att det är viktigt att gemenskapen växer! Det skall vara "vi" Vi på den här planeten. Förr eller senare kommer hela världen vara ett enat samhälle där allt elände tas omhand på lika villkor, d.v.s. enligt lika regler o.s.v.

Att frivilligt vilja ge upp sin självständighet för att låta politiker i Bryssel bestämma över oss alltså. Intressant.


   
SvaraCitera

S3ON:
Mina topp 3 prioriteringar är typ:  

1. Stoppa vinsterna i välfärden 
2. Införskaffa Euro som valuta & fortsätt fram i EU-samarbetet mot ett så småningom enat Europa (USE)
3. Enkla jobb   

Jag måste rösta blankt. 🙁 

V i riksdagsvalet, FP i EU-valet?


   
SvaraCitera

SD - För minskad splittring i samhället, för en humanare flyktingpolitik, för ett krafttag mot brottsligheten, för en rejäl satsning på välfärden, för att stoppa vinsterna i skolan, bibehålla konkurrensen i vården, för öka livskvalitén för våra äldre och för att ge mer pengar till vanligt folk. 

Inget annat parti har SDs perfekta blandning. En mittenpolitik med en inkluderande konservativ värdegrund. Det blir inte mycket bättre än så.

Tumme upp


   
SvaraCitera

NiklasW:
V i riksdagsvalet, FP i EU-valet?

Riktigt så enkelt blir det ju inte.. Tyvärr. 

Greken: låta politiker i Bryssel bestämma över oss

Jag står vid deras sida. Söt


   
SvaraCitera