Aviseringar
Rensa alla

Riktigt irriterande problem


Ämnesstartare

Har den senaste veckan upptäckt ett riktigt irriterande ljud som hörs i mitt högra öra på kvällar när jag ska sova och när jag vaknar på morgonen. Det är inget ringande ljud utan det är ett "burrande/surrande/vibrerande" ljud.

När det börjar låta så räcker det oftast att röra på huvudet, lägga sig på andra sidan eller till exempel att bita ihop med käken. Men sen kan det lika gärna komma tillbaka 2 sekunder senare. Riktigt mysko.

Någon som har varit med om något liknande?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ja men det är som eller är, tinitus. Tinitus behöver inte vara tjutande ljud det kan "burra" också. 🙂 Det kommer och går, antar att du hör det mest på natten för att det är så tyst. Nästan alla mina polare har så, jag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Det kommer och går, antar att du hör det mest på natten för att det är så tyst. Nästan alla mina polare har så, jag också.

Jag måste erkänna att jag inte vet allt om tinitus. Men är det inte så att tinitus är något som man alltid har och att det hörs extra mycket på kvällen eftersom att det är tyst runt om och därför märks det mest då? Kan tinitus liksom bara "försvinna"? Det är ju hårstrån som är brutna och som ligger böjda hela tiden när man har tinitus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Men är det inte så att tinitus är något som man alltid har och att det hörs extra mycket på kvällen och därför märks det mest då?

rätt

Kacki:

Kan tinitus liksom bara "försvinna"?

nej tyvärr men det hade varit bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Kan tinitus liksom bara "försvinna"? Det är ju hårstrån som är brutna och som ligger böjda hela tiden när man har tinitus.

Ne det tror jag inte? Man hör det bara inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ne det tror jag inte? Man hör det bara inte.

Men då kan det inte vara tinitus som jag har tror jag. Med tanke på att jag kan "styra" över det lite grann med hjälp utav rörelser. Rör jag på huvuder/biter ihop med käken så kan ljudet försvinna för kvällen om jag har tur, eller helt enkelt komma tillbaka 2 sekunder senare.

Jag måste ha fått en armbågstackling på örat som typ har krossat snäckan eller stigbygeln eller nått [n]


   
SvaraCitera
B3ll4

Men har du provat att rensa öronen? asså jag har hört att såna ljud kan uppstå annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Rör jag på huvuder/biter ihop med käken så kan ljudet försvinna för kvällen om jag har tur, eller helt enkelt komma tillbaka 2 sekunder senare.

Ja men du ändrar ju på ljudvågorna och på muskelalalla i örat.
Kan du inte fråga nån läkare så det kan bekräftas att jag har rätt 😀 lovar att är tinitus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Men har du provat att rensa öronen? asså jag har hört att såna ljud kan uppstå annars

Självklart. Jag använder, (vad heter de??) cotton sticks.. flera gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ja men du ändrar ju på ljudvågorna och på muskelalalla i örat.
Kan du inte fråga nån läkare så det kan bekräftas att jag har rätt 😀

Men orka söka läkare för nått sånt litet skitproblem[rolleyes]

Förlåt emery men du kan faktiskt ta ditt löfte och köra upp rumpan! Det hoppas jag verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Men orka söka läkare för nått sånt litet skitproblem[rolleyes]

Du kan ringa apoteket 😉 Dom kan faktiskt massor 0771-450 450


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka dubbla hörselskydd... :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Du kan ringa apoteket 😉

Får bli den kanadensiska versionen då ja [crazy] Men tack ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst att man oftast inte lägger märke till det om dagarna jusst för att hjärnan sållar bort ljudet. Att det inte uppmärksammas.
Och det blir starkare och mer påtagligt när man är stressad också, för då har ju inte hjärnkontoret tid. Det låter som tinnitus iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Får bli den kanadensiska versionen då ja [crazy] Men tack ändå!

Åh okej. Fett kul att du bor där. Men aa så lite så. Hoppas det inte är tinitus. 😉


   
SvaraCitera