Aviseringar
Rensa alla

Riktigt kött utan att djur behöver dö


Ämnesstartare

Axelinaaas: Skulle ni köpa detta istället för vanligt kött?

Personligen skulle jag välja detta, ja. If it walks like a duck and sounds like a duck...

b1son: så att ni gillar nån känsla ska bidra till masslakt av djur

Grottmännisko-tänket är obligatoriskt vettuBlink

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son: så att ni gillar nån känsla ska bidra till masslakt av djur+ all den miljöförstöring d leder till när d finns fullgoda alternativ :S

Precis. Man gillar att känna sig högst upp på näringskedjan. Det kan bara en stor blodig köttbit från ett riktigt djur få en att känna. Man vill ju känna sig som en riktig man liksom.


   
SvaraCitera
b1son

Niklas:

Precis. Man gillar att känna sig högst upp på näringskedjan. Det kan bara en stor blodig köttbit från ett riktigt djur få en att känna. Man vill ju känna sig som en riktig man liksom.

så d e att va riktig man att köpa 1 bit ihopklistrat kött från kyldisken köra hem i sin bil o steka den i sitt hus med elektricitet


   
SvaraCitera

Niklas:

Precis. Man gillar att känna sig högst upp på näringskedjan. Det kan bara en stor blodig köttbit från ett riktigt djur få en att känna. Man vill ju känna sig som en riktig man liksom.

Mycket gladTardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:

så d e att va riktig man att köpa 1 bit ihopklistrat kött från kyldisken köra hem i sin bil o steka den i sitt hus med elektricitet

Man grillar ju Skeptisk, och man köper inte ihopklistrat kött, ska vara fina grejer. Men annars ja.


   
SvaraCitera
b1son

Niklas:

Man grillar ju Skeptisk, och man köper inte ihopklistrat kött, ska vara fina grejer. Men annars ja.

eftersom du inte slaktat sj vet du ju inte Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:

eftersom du inte slaktat sj vet du ju inte Oskyldig

Det ser man ju på köttet, och om inte annat på priset liksom... 


   
SvaraCitera
b1son

Niklas: Det ser man ju på köttet, och om inte annat på priset liksom...

'
asså om d e nåt som e omanligt så e d ju sunt förnuft


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

Ja vad bra men det är inte det vi diskuterar här? 

jo? diskussionen handlar om huruvida det är bra att man odlar kött eller inte, djur dör inte och man lägger inte ner lika mycket energi på det som köttproduktion idag. Asså hahahahha


   
SvaraCitera

Niklas:
Men om man köper att de kan göra det billigt och enkelt så tycker jag nästan att det känns lite äckligt med konstgjort kött. Dessutom gillar jag, och nog många med mig, känslan av att äta ett annat djur. Ett riktigt djur. Konstgjort kött kan aldrig skapa den känslan.

Snälla människa titta på Earthlings, Forks Over Knives och Cowspiracy...


   
SvaraCitera

Niklas:
Men om man köper att de kan göra det billigt och enkelt så tycker jag nästan att det känns lite äckligt med konstgjort kött. Dessutom gillar jag, och nog många med mig, känslan av att äta ett annat djur. Ett riktigt djur. Konstgjort kött kan aldrig skapa den känslan.

Men det är ju typ riktigt kött, det innehåller ju samma ämnen n shit? Tycker isf det är bättre att man slaktar sin egna ko än ett företag som man sedan köper av. Att jaga själv är oerhört mycket bättre eftersom man kämpar för det, helst utan vapen också Mycket glad Cred om man faktiskt klarar av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde nått om de förr oxo tror jag
skulle vara fett nice om dom lyckades

e dock sån som e fett orolig för att dom int testar de tillräckligt
10 år senare kmr de fram att de e livsfarligt 
elr ännu värre alla e zombies

fast på ett sätt skulle de va bra för asmånga miljoner människor måste ändå dö
ja skulle ha en jättefin koja i skogen typ långt uppe i träden dä ja sitter hela dagarna o spanar efter andra överlevande o typ vrkligen önska att de fanns en jättesöt tjej som oxo e överlevare. men ja skulle nog bli jätterädd o typ oroa mig över hur ja ser ut o kanske tänka att ja kanske ser ut som en styckmördare. elr så vågar ja o vi kmr fett bra överens o hon dödar mig medan ja sover för ja sover bredvid henne fö ja litade på henne nä hon pussade mig godnatt på kinden. borde ha låst fast henne varje natt första månaderna tills de blir lit stockholmsyndrom övr de hela ifall att ja misstänkt att hon e fett farlig. o me de menar ja int att va läskig utan de e svårt o veta vilka man kan lita på i en sån värld som kanske kmr i nära framtid. redan ganska svårt ju? men skulle inte låsa fast någon nu


   
SvaraCitera

tänker inte äta nå labbgrejer som människan mixtrat fram, är så mkt grejer som människan gör som bara går åt helvete redan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
tänker inte äta nå labbgrejer som människan mixtrat fram, är så mkt grejer som människan gör som bara går åt helvete redan

inte ens om det förbättrar miljön och besparar massa lidande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste få döda jur, går inte annars!!


   
SvaraCitera