Aviseringar
Rensa alla

Riktigt stöd för kinesiska!


Ämnesstartare

Hej

Kan vi inte få ett riktigt stöd för kinesiska tecken på forumet? När man skriver blir en del tecken till stiffror or andra krumelurer typ :
祝大家万事如意!学习Ű ; 27;步!合家欢乐!身体健 24247;!事事顺心!笑口常开 ; ;!心想事成!
好事连连,好梦圆圆!ñ 80;年有余,岁岁平安!春 39118;得意,大展鸿图

Det är meningen att det bara ska vara tecken i den texten, men av någon anledning blir det siffror och annat av en del tecken...


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför ska vi ha kinesiska på ett svenskt forum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller med! Kinesiska är lika inne som engelska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv det oftare, alla förstår dig.


   
SvaraCitera

Jag har pushat för unicodestöd i ett eller två år nu, erbjudit mig att skriva stödet åt dem, och till och med skrivit ihop ett förslag på ersättning till den buggiga skitkod i deras värdelösa kodbas som orsakar problemet. Svaret har varit att konsekvent ignorera alla buggrapporter och lösningsförslag.

Det är fullkomligt patetiskt att de inte klarar av något så enkelt, speciellt med tanke på att det är svårare att ha sönder unicode än att få det att fungera, och det är tragiskt att inkompetenta trähattar som Danling m fl får behålla sina jobb.

EDIT: ...och folk som Milton P som inte förstår problematiken med Unicode bör nog hålla sig utanför diskussionen för att undvika att skämma ut sig mer än de redan gjort. (Hint: unicodestöd innebär mycket mer än kinesiska.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle gärna se att Unicode funkade jag med. Det fungerade förut, men sedan försvann det :(.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

vi

BUMP FFS

Marfus:

med

BUMP FFS

Sockerconny:

BUMP FFS

Sockerconny:

oftare

BUMP FFS

KID_IS_BACK:

unicodestöd

BUMP FFS

Hampie:

funkade

BUMP FFS


   
SvaraCitera

+1


   
SvaraCitera
Gifted

JAAA! Unicode! Det är najs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja håller med, helgon har ju stöd för utländska tecken, och det är ju alltid kul att skriva nånting på nåt annat språk [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok varför blev jag taggad här[blush]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yes master of wisdom!


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Kan vi inte få ett riktigt stöd för kinesiska tecken på forumet? När man skriver blir en del tecken till stiffror or andra krumelurer typ :

Får jag fråga varför i hela världen vi ska ha stöd för kinesiska på forumet? Vem vill se dig spamma en massa kinesiska tecken som ingen förstår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Får jag fråga varför i hela världen vi ska ha stöd för kinesiska på forumet?

För att unicode är en bra standars - av fler anledningar än just kinesiska.

Kacki:

Vem vill se dig spamma en massa kinesiska tecken som ingen förstår?

Andra människor som pluggar kinesiska, kanske?


   
SvaraCitera