Aviseringar
Rensa alla

Ring P1: Stefan ritter om islam


Ämnesstartare

En man vid namn Stefan Ritter talade i P1 om islam. Ett mycket tankvärt inslag tycker jag. vad tycker ni andra?


   
Citera

haha han tramsar och läser innantill från flashback...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm så sant. fy för en sån här efterbliven religion och efterblivna människor.

härliga bilder som är tagna ur sitt sammanhang också. tummen upp, daniel. kämpa på!! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gulligt.


   
SvaraCitera

Han är rätt okunnig ändå. Han nämner inte hadditherna och ingorerar att både judendomen och islam ser tanakh respektive koranen som preexistenta. Mein Kampf är tillåten i Sverige och har alltid varit – den finns på ditt bibliotek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trams. Vad jag vet så har det förekommit flera program i debatt om just detta. Sedan är han okunnig. Han drar gärna upp "terroristexperter", men nämner inte vilka dessa är eller hur deras tillvägagångsätt är - för att göra en bedömning utifrån deras expertis.

Hans argument kan lätt motbevisas med en hel del forskning kring detta, bland annat av den tyske islamologen Cristoph Reuter och av Robert Pape, m.fl.

Förövrigt så ger detta ett oseriöst intryck när man - som han säger - försöker att föra en vettig diskussion om ämnet i fråga och samtidigt så läggs det till bilder, som är tagna ur sitt sammanhang. Bara för att hotta upp det hela.

Trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

Text

passaro:

Text

På vilket vis är dessa bilder tagna ur sitt sammanhang.vilket sammanhang för den delen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det förvånar mig faktiskt en hel del att du tycker att det hela är tänkvärt och inte skrattretande. Nog för att du är rasist osv, men jag trodde faktiskt du var en ganska smart sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det förvånar mig faktiskt en hel del att du tycker att det hela är tänkvärt och inte skrattretande. Nog för att du är rasist osv, men jag trodde faktiskt du var en ganska smart sådan.

Det enda jag reagerade på var att han påstod att det pågick ett tredje världskrig. Men på resten hade jag inget att anmärka. Sedan är du nog knappast den rätta personen att dra några slutsatser om mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Men på resten hade jag inget att anmärka.

Tror du att alla muslimer ljuger om hur blodigt islamistiskaoch terrorvänliga de egentligen är för oss otrogna? Tror dutill och med att alla muslimer är bokstavstrogna och följer koranen till punkt och pricka,Tsom mannen i radioinslaget? Tycker alla muslimer det är rätt att skära halsen av otrogna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han blev lite upphetsad där ett tag programledaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Tror du att alla muslimer ljuger om hur blodigt islamistiskaoch terrorvänliga de egentligen är för oss otrogna? Tror dutill och med att alla muslimer är bokstavstrogna och följer koranen till punkt och pricka,Tsom mannen i radioinslaget? Tycker alla muslimer det är rätt att skära halsen av otrogna?

Av vad jag hörde i klippet kunde jag inte höra hur han alls påstod något av det du radat upp i ditt inlägg. Skulle tro att du drog dom slutsatser av klippet så som du ville att det skulle varit upplagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns galna fundamentalister och andra mindre stabila människor, ja. Men det är inte nyttigt att tillbringa såhär mycket tid att tänka på och oroa sig för dem.
Chilla. Ingen kommer och tar dig eller din familjs socialbidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Av vad jag hörde i klippet kunde jag inte höra hur han alls påstod något av det du radat upp i ditt inlägg.

Han sager ju att man inte kan tolka islam pa annat satt an vad koranen berattar. Nar programledaren fragar om alla muslimer ljuger som sager att man kan tolka koranen annorlunda svarar han ja, de ljuger. Sen pratar han om hur de medvetet gor det eftersom det ar okej att ljuga for oss otrogna.

Hur har jag feltolkat detta, menar du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar inte att du lägger ner resurser och hat på muslimer när det finns större hot för samhället, som exempelvis myror och den abnorma mängden kablar som ständigt omger den moderna människan.


   
SvaraCitera