Aviseringar
Rensa alla

Ringa 1177 [har telefonskräck]


Robler
Ämnesstartare

Hello forum!

Jag behöver antagligen ringa 1177 idag, men grejen är att jag HATAR att prata i telefon, speciellt om jag inte vet vem som svarar. Suttit den senaste timmen och försökt ringa men har fortfarande inte gjort det... Något som däremot brukar hjälpa är att vara lite förbered inför samtal, men jag har liksom ingen aning om hur det där fungerar. Liksom, vad ska man börja med att säga? Den här jävla ångesten suger verkligen, är det någon som kan typ dela med sig utav sitt samtal till 1177 så att jag faktiskt vågar ringa.

och ja, jag är en tönt, jag vet.


   
Citera
reben

inte alls töntigt hatar ringa sånt oxo

skriv en lapp med stödord med d du behöver få fram. om även det är jobbigt kan du ju skriva färdiga fraser, typ en där du beskriver ditt problem o så. 

skriv numret sen så bara tar du 3 djupa andetag o sen trycker du på ring

kom ihåg att dom pratar med alla möjliga retard varje dag förmodligen så är inte så att du behöver låta kompetent lr något sånt.


   
SvaraCitera

Jobbat som telefonförsäljare samtidigt som man haft dödsångest och social fobi. Bra combo, eh? Något som hjälpte mig otroligt var att "låtsas" som om att man var normal, självsäker, whatever. Tillslut blev man det. Skådespela lite så blir det säkert bättre Tumme upp

Numera har jag lärt mig en mycket mer potent, om än mer utmanande, metod för att lindra ångest och liknande: bryr mig inte ett smack. Kunde inte bry mig mindre vad någon annan tycker, inte ens mig själv. Det är bara mitt jävla ego som har damp.


   
SvaraCitera

Skentrevlig: Jobbat som telefonförsäljare samtidigt som man haft dödsångest och social fobi. Bra combo, eh? Något som hjälpte mig otroligt var att "låtsas" som om att man var normal, självsäker, whatever. Tillslut blev man det. Skådespela lite så blir det säkert bättre

this


   
SvaraCitera