Aviseringar
Rensa alla

Ringa vårdcentrals-tanten!


Ämnesstartare

Nu jävlar!!

Jag vet itne hur många gånger jag ringt vårdcentralen detta året och tjatat om tid, måste kolla upp om jag har näringsbrist o massa annat, typ cancer (hypokondriker) men jag får fan aldrig tid, så nu fan ska jag ringa till den jävla tanten o tjata o vara väldigt arg.

Tror ni jag lyckas idag , kära spå .. ungdomar ?! [cool]


   
Citera

Är det något fel på dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör man inte sådana test på större sjukhus än vårdcentraler? För jag har gjort en miljontest och de utfördes inte på vårdcentralen där jag bor, utan universitetssjukhuset i Lund. Iofs gjorde jag ganska stora test också, och det var en BUP-läkare som skickade mig dit. [confused]

Kan man inte ta sådana stick.. små blodprov på drop-in?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Är det något fel på dig då?

Yes. Eller, jag antar det iallafall. [rolleyes] Nja men jag tror jag är gluten/laktosintollerant.

Filipsa:

Gör man inte sådana test på större sjukhus än vårdcentraler?

Nej, inte här.

Filipsa:

drop-in?

Finns inget drop-in i den här hålan.

Iallafall, jag fick tid!! [wink] Den här gången var det en snäll tant som svarade.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Yes. Eller, jag antar det iallafall. [rolleyes] Nja men jag tror jag är gluten/laktosintollerant.

Har du testat att utesluta laktos ur kosten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Har du testat att utesluta laktos ur kosten?

Nej, inte riktigt. Men tänker inte göra det i onödan, då det är mycket dyrare. Bättre att kolla det först. Hej då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, inte riktigt. Men tänker inte göra det i onödan, då det är mycket dyrare. Bättre att kolla det först. Hej då.

är det dyrare att hålla sig till skit utan mjölk och ost i några dagar, än att ta upp en läkares arbetstid och göra knepiga tester? Skärpning.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Nej, inte riktigt. Men tänker inte göra det i onödan, då det är mycket dyrare.

Hur är det dyrt att sluta dricka mjölk och äta glass? Därtill är det väl något läkaren kommer fråga dig om du gjort: är ju det lättaste sättet att utesluta laktosintolerans. Det finns ju heller ingen bot på det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera