Aviseringar
Rensa alla

Ringde en snubbe från "Microsoft" nyss..


Ämnesstartare

Ringde en kille från "Microsoft" nyss, han sa att jag skulle uppge massa info om mina bankkonton och sådär så att han kunde "fixa" min dator.. 

Jag sa: fix what!?

Han sa: we have detected a very rare, distinct and dangerous virus on your harddrive sir.

Jag utan att tänka mig för sa: Go fuck yourself..

Sen slängde jag på luren. Kan han anmäla mig nu för att jag var otrevlig eller hotfull lr nåt!? Gråter

Han ringde antagligen från utomlands, pga kort fördröjning, konstigt nummer osv


   
Citera
Ämnesstartare

Nä du behöver inte vara orolig. Det där är nog deras standardrespons.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. FBI kommer nog att knacka på din dörr när som helst nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man vill ju inte medvetet göra de kriminella sura, bara gud vet vad de kan tänkas få för sig att göra då fär att hämnas. :-\ 

Men antagligen äre lugnt. De vill nog tjäna pengar, och det kommer de inte gära om de slösar tid på mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara scammers som försöker samla in personuppgifter. Det är inte maffian precis :p


   
SvaraCitera

Nu kommer dom och tar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Ringde en kille från "Microsoft" nyss, han sa att jag skulle uppge massa info om mina bankkonton och sådär så att han kunde "fixa" min dator.. 

Jag sa: fix what!?

Han sa: we have detected a very rare, distinct and dangerous virus on your harddrive sir.

Jag utan att tänka mig för sa: Go fuck yourself..

Sen slängde jag på luren. Kan han anmäla mig nu för att jag var otrevlig eller hotfull lr nåt!? Gråter

Han ringde antagligen från utomlands, pga kort fördröjning, konstigt nummer osv

I Indien finns det scammers som får dig att installera Teamviewer och tar kontroll över din dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

challeballe:
I Indien finns det scammers som får dig att installera Teamviewer och tar kontroll över din dator.

Inte som om de kommer åt bankkonton och sådär ändå va.. Såvida man inte har någon textfil någonstans namngiven "passwords" osv Fast d behöver ju en dosa också, lr nåt som genererar de siffrorna i rätt följd osv..

Man ska vara jävligt dum om man uppger all info till dem på telefon. Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Inte som om de kommer åt bankkonton och sådär ändå va.. Såvida man inte har någon textfil någonstans namngiven "passwords" osv Fast d behöver ju en dosa också, lr nåt som genererar de siffrorna i rätt följd osv..

Man ska vara jävligt dum och man uppger all info till dem på telefon. Ledsen 

De kan med ganska liten kunskap göra inköp via ett google-konto om det har ett bankkort kopplat till sig. Bara som ett exempel. Det finns mycket dumt de skulle kunna ställa till med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

De kan med ganska liten kunskap göra inköp via ett google-konto om det har ett bankkort kopplat till sig. Bara som ett exempel. Det finns mycket dumt de skulle kunna ställa till med.

Behöver de inget program som genererar de exakta nummer som dyker upp i bankdosan vid köp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Behöver de inget program som genererar de exakta nummer som dyker upp i bankdosan vid köp?

Är ditt kort kopplat till ditt google-konto behövs ingen dosa. Det är som vilket kortköp som helst. Han behöver bara ditt google-lösen som säkert är lätt att hitta på din dator. Dock var han nog inte ute efter just detta.


   
SvaraCitera

Haha har en polare som faktiskt blir nerringd ganska ofta av dem där jäkla Indiska "Microsoft" scammers! Jääklar va störigt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Är ditt kort kopplat till ditt google-konto behövs ingen dosa. Det är som vilket kortköp som helst. Han behöver bara ditt google-lösen som säkert är lätt att hitta på din dator. Dock var han nog inte ute efter just detta.

palla koppla google-konton till bankkonton.. Jag handlar allt med dosa..Ej aktiverat kortköp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: palla koppla google-konton till bankkonton.. Jag handlar allt med dosa..Ej aktiverat kortköp.

Kanske inte du, men miljontals andra runt om i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vafan streon d blir utegångsförbud


   
SvaraCitera