Aviseringar
Rensa alla

RIP Christopher Hitchens


Ämnesstartare

http://www.smh.com.au/lifestyle/celebrity/christopher-hitchens-dead-20111216-1oy...

‎"What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence" -Christopher Hitchens

RIP


   
Citera
Ämnesetiketter

🙁


   
SvaraCitera

Det är lite synd. Öppnar upp en plats i The Four Horsemen. [badgrin]


   
SvaraCitera

Hm jag är lite splittrad inför hans åsikter, tycker det han sa om religion, moder theresa osv är ganska intressanta grejer medan hans position gällande Irakkriget skiljer sig en smula från min egen. Gillar dock män som lite salongsberusad kan debattera bort vilken religiös debattör i världen som helst medan han håller i ett glas Johnnie Walker i ena handen. God is not great är den enda bok jag har konsumerat men den var å andra sidan väldigt bra. Tråkigt, absolut. RIP.


   
SvaraCitera

"another dead hero..."

[sad]


   
SvaraCitera

dazed:

Hm jag är lite splittrad inför hans åsikter,

Men RIP ändå


   
SvaraCitera

säjer som dazed


   
SvaraCitera

En riktig douchebag, om än intressant i vissa lägen.


   
SvaraCitera

Tycker f.ö. att det är skitkul att ni skriver RIP till en militant ateist [crazy]


   
SvaraCitera

Birger:

att det är skitkul att ni skriver RIP till en militant ateist

Varför skulle inte en hedning kunna vila i frid [confused]


   
SvaraCitera

rip - rest in peas [confused]


   
SvaraCitera

OF 5:

Varför skulle inte en hedning kunna vila i frid [confused]

Därför att rent etymologiskt kommer det från en katolsk bön. Och vad menar du med vila? Att man använder det ordet handlar ju om att man vilar tills Jesus kommer och ger en det eviga liv man har förtjänat, genomkristet hela vägen.


   
SvaraCitera

Birger:

Därför att rent etymologiskt kommer det från en katolsk bön. Och vad

och därför kan tre ord inte ha någon annan betydelse. eller vad menar du


   
SvaraCitera

OF 5:

och därför kan tre ord inte ha någon annan betydelse. eller vad menar du

Att det är motsägelsefullt att använda en traditionell kristen term för att hylla en ateist.

+

Birger:

Och vad menar du med vila? Att man använder det ordet handlar ju om att man vilar tills Jesus kommer och ger en det eviga liv man har förtjänat, genomkristet hela vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Att det är motsägelsefullt att använda en traditionell kristen term för att hylla en ateist.

Nej det är inte motsägelsefullt ifall man inte använder den i kristen mening.


   
SvaraCitera