Aviseringar
Rensa alla

RISK FÖR HÄNGANDE HUD EFTER FÖR KRAFTIG VIKTNEDGÅNG?


Ämnesstartare

Hej jag är en ung tjej som praktisk sett har varit överviktig hela mitt liv.
Jag är 1.70 lång och väger 90 kg. Jag har nu bestämt mig för att jag SKA gå ner i vikt. Mitt mål är att förlora 20-25 kg så jag ligger på 65-70 kilo. Planen är att jag ska ha förlorat dom här kilona innan nyår helst..

Men problemet är att jag är rädd för att få hängande hud över..? Vad ska jag förvänta mig av att förlora 20-25 kg på 4-5 månader?
Har ni några egna erfarenheter efter ni förlorat massor med kilon under så kort tid? Hur blev det för er och hur såg er träning och kostplan ut isåfall? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Fast vem säger att du kommer att gå ned snabbt? Går du ned på ett ohälsosamt sätt så kommer de väl bara tillbaka sen.
Tänkte på detta idag när jag såg en tjej jag kände förut på stan. Hon var jättesmal nu till skillnad från innan då hon var barbapappa deluxe. Antagligen har droger haft fingrar med i hennes vikt, men ändå. Hon hade jätteslappa kläder och jag kom på mig själv med att tänka att hon antagligen var slapp under dem också.


   
SvaraCitera
höna

eftersom du är ung så har huden rätt bra spänst så ska nog gå braa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer såklart göra det på ett så nyttigt sätt som helst, men vill bara bli av mer dom här kilona så fort som möjligt. Har världens sämsta självkänsla.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer såklart göra det på ett så nyttigt sätt som helst, men vill bara bli av mer dom här kilona så fort som möjligt. Har världens sämsta självkänsla.[n]


   
SvaraCitera

Hur ska du göra? Lycka till iaf! Det kommer nog gå bra. Är positiv.


   
SvaraCitera

När man är ung så brukar det inte vara något stort problem, huden har lätt att gå tillbaka eller vad man ska säga.
Men att försöka bli av med det så fort som möjligt är aldrig en bra inställning. Känner folk som går på lågkaloriedeieter och tränar varje dag i veckan, efter drygt 2 veckor orkar de inte mer och går tillbaka till att inte träna alls och till sin gamla kost. Det är aldrig en bra inställning att träna för att bli snygg. Man ska träna för att man vill, för att det är roligt och för att man ska må bra, och man får bättre självkänsla om man tränar, bara av träningen i sig. (tycker jag iallafall)


   
SvaraCitera

smileback:

Kommer såklart göra det på ett så nyttigt sätt som helst, men vill bara bli av mer dom här kilona så fort som möjligt. Har världens sämsta självkänsla.

Kommer du att få bättre självkänsla om du går ned snabbt och får slapp hud då? [cute]

Men som Sagitta skriver:

Sagitta:

När man är ung så brukar det inte vara något stort problem, huden har lätt att gå tillbaka eller vad man ska säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kommer du att få bättre självkänsla om du går ned snabbt och får slapp hud då?

Nä antar nog inte det haha, klarar inte av att vara såhär stor bara, trycker ned mig mentalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lycka till iaf! Det kommer nog gå bra. Är positiv.

tack så mycket! [love][smile]


   
SvaraCitera

smileback:

Nä antar nog inte det haha, klarar inte av att vara såhär stor bara, trycker ned mig mentalt

Du kan försöka att leva hälsosamt (äta rätt, träna osv osv) och ta hand om din kropp och se viktmiskningen som ett plus... istället för att sikta på att gå ned x antal kilon på en viss tid?

Du kan ju även mäta med måttband, ibland så kan man minska i cm även om vågen står stilla. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är ett bra tips! Vet ju att huvudsaken är inte siffran på vågen, utan hur man själv finner sig i spegeln. Men ja du har nog rätt! Tack för tipset[smile]


   
SvaraCitera

om du levt hela livet som överviktig
och vill göra en omställning till normalvikt
varför bör inte det ta en lång tid
även det
varför gå ner en livstid på fyra månader

förresten, jag försökte sluta röka och snusa samtidigt
det var ett HELVETE
började klättra på väggarna
men det är en motionsform också


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Ta det lugnt. så länge du inte bantar eller begränsar ditt kaloriintag för hårt så borde det inte ge alltför mycket överflödig hud (lite får du nog räkna med, men det stramar upp sig med tiden).

Det viktiga är att tänka på att alla förändringar du gör ska kunna vara permanenta (det för att det du försöker påverka din "set weight" alltså din kropps idé om hur mycket du ska väga. och det tar tid)
Om din set weight inte påverkas så kommer din kropp göra allt den kan för att gå upp till din tidigare vikt igen (jojo)
Kan även puffa lite för en kolhydratbegränsad/fri kost under tiden, så att du kan se till att vara i ketos så mycket som möjligt och få kontroll över ditt insulin och därmed din fettinlagring.

Tror det var allt jag har att komma med just nu..

smileback:

Hej jag är en ung tjej som praktisk sett har varit överviktig hela mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för ditt svar! Men hur mycket kalorier för dagligt intag och hur mycket borde jag träna isåfall då för att inte överanstränga min kropp allt för mycket så det inte orkar med? Om du har någon aning om det alltså... Är väldigt dålig på sånthäe tyvärr[n]

SLCD:

Ta det lugnt. så länge du inte bantar eller begränsar ditt kaloriintag för hårt så borde det inte ge alltför mycket överflödig hud (lite får du nog räkna med, men det stramar upp sig med tiden).


   
SvaraCitera