Aviseringar
Rensa alla

Risk för IG i Kursen!


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag fått ig på min spanska kurs, steg 4 (första året på gymnasiet). Har för övrigt relativt bra betyg, men nu har jag iaf fått ig och har blivit kallad till någon omprövning där man tydligen kan ändra betyget till G.

Mina frågor är hur går en omprövning till?, är det svårt?, vad händer om jag får IG på den?

Jag har en kompis som även han fick IG i spanska (ett år äldre än mig), och han läser om kursen med de som är ett år yngre. Kan jag också göra detta? och blir det några negativa konsekvenser i så fall? som att det drar ner betyget?

Ska ha prövningen om några dagar och är jävligt nervös, har ingen aning om hur det kommer att gå, har försökt plugga en hel del.
Väldigt tacksam för svar! MVh. /Gabriel


   
Citera

Handlar det bara om några enstaka uppgifter så borde du väl till och med kunna tenta upp dem i trean? Har du däremot missat hela kursen så vet jag inte.


   
SvaraCitera

nehh men jag har en känsla av att jag kommer ha samma sak
eftersom jag ska läsa franska steg 3 till hösten
och jag vette fan om jag klarar av det.. eftersom jag fick IG på franska nu i slutbetyget från nian då [cry]
sen ska man läsa steg 3 helt plötsligt! [chocked]

jag borde fan välja ett nytt språk eller läsa om från steg 1.. men jag är osmart jag [n]
och dessutom så måste man läsa ett extra språk om man ska gå samhällsprogrammet [cry]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera