Aviseringar
Rensa alla

Riskerar arbetslöshet


Ämnesstartare

Jag jobbar på en ungdomsgård, där jag jobbat i snart 3 år. Men som det låter blir det inte så mycket längre än så. Chefen byttes ut mot en ny, av olika anledningar. Tyvärr. Världens bästa chef, omtyckt av alla. Men ändå fick han avgå. Vi fick en ny chef. Hon är av åsikten att personer över 18 inte får vara på ungdomsgården. Utan hänsyn till om 18-åringar vars yngre vänner går dit. "Personer som är 18, och äldre, ska plugga eller jobba." Och jag riskerar jobbet, till förmån mot utbildad personal. Jag är nu väldigt ledsen och orolig. Och hoppas att få vara kvar.

🙁 


   
Citera
Ämnesstartare

Tjohej:
Jag jobbar på en ungdomsgård, där jag jobbat i snart 3 år. Men som det låter blir det inte så mycket längre än så. Chefen byttes ut mot en ny, av olika anledningar. Tyvärr. Världens bästa chef, omtyckt av alla. Men ändå fick han avgå. Vi fick en ny chef. Hon är av åsikten att personer över 18 inte får vara på ungdomsgården. Utan hänsyn till om 18-åringar vars yngre vänner går dit. "Personer som är 18, och äldre, ska plugga eller jobba." Och jag riskerar jobbet, till förmån mot utbildad personal. Jag är nu väldigt ledsen och orolig. Och hoppas att få vara kvar.

🙁 

hon låter hemsk. 🙁 hon borde få sparken istället för du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

hon låter hemsk. 🙁 hon borde få sparken istället för du

Tack <3 Det här känns verkligen skit 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Tack <3 Det här känns verkligen skit 🙁 

är du bra på o jobba med ungdomarna? verkar som du gillar det iaf, det är väl det viktigaste när man jobbar med barn o unga pga trivseln smittar av sig. verkar dumt att gå efter  strikta paragrafer o protokoll då 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

är du bra på o jobba med ungdomarna? verkar som du gillar det iaf, det är väl det viktigaste när man jobbar med barn o unga pga trivseln smittar av sig. verkar dumt att gå efter  strikta paragrafer o protokoll då 🙁

Jag är väll helt okej. Omtyckt av dom också. Och sen har jag ställt upp för jobbet i alla väder, när dom behövt extrapersonal, och vid mansfall vid sjukdomar har jag alltid funnits där. Och vill ungdomar prata privat, finns jag där för dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte varför man byter ut de bästa. Det är som när de bytte rektor i min skola på högstadiet, enda bra rektorn vi haft blir utbytt mot en som polar ihop med vaktmästarn och anställer hela hans familj och alla andra lärare säger då förstås upp sig.

Var är samhället på väg...? Stöd, bror. Hoppas det ordnar sig för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter inget vidare, hoppas det ordnar sig. Att förlora jobbet är tungt, men skulle det hända så kom ihåg att du behövs på många andra ställen också, det är din arbetsgivare som går miste, inte du.


   
SvaraCitera

sjukt dryg situation, samtidigt förstår jag väl att man kan resonera som så att utbildad personal borde vara bättre lämpad för jobbet (även om det i praktiken inte alls behöver vara så)

har du funderat på att plugga till fritidsledare? tänker om du trivs bra med det och så 

Stekarn: Fattar inte varför man byter ut de bästa.

det är väl oftast så att personen gjort någonting för att bli utbytt, det är oftast inte så lätt att göra sig av med personal, även om jag förstått att det är lättare att göra sig av med chefer än "vanliga" anställda.


   
SvaraCitera

Hoppas att du får vara kvar! :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det ett heltidsjobb? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:
Fattar inte varför man byter ut de bästa. Det är som när de bytte rektor i min skola på högstadiet, enda bra rektorn vi haft blir utbytt mot en som polar ihop med vaktmästarn och anställer hela hans familj och alla andra lärare säger då förstås upp sig.

Var är samhället på väg...? Stöd, bror. Hoppas det ordnar sig för dig.

Ja, exakt. Det går åt fel håll. Tack förs ditt stöd bror <3

aristoteles:
Det låter inget vidare, hoppas det ordnar sig. Att förlora jobbet är tungt, men skulle det hända så kom ihåg att du behövs på många andra ställen också, det är din arbetsgivare som går miste, inte du.

Ja, visst är det så att det blir deras förlust. Framför allt som det inte skulle gå att bedriva ungdomsgården utan oss som jobbar nu. Och jag ställer ALLTID upp för jobbet oavsett tid på dygnet. Men det blir ju min förlust med, då jag skulle gå utan jobb.

Blivande_japan: sjukt dryg situation, samtidigt förstår jag väl att man kan resonera som så att utbildad personal borde vara bättre lämpad för jobbet (även om det i praktiken inte alls behöver vara så)

Ja, men visst jag förstår det också. Samtidigt som det känns sjukt jobbigt. Jag hoppas på att få vara kvar.

Blivande_japan: har du funderat på att plugga till fritidsledare? tänker om du trivs bra med det och så

Det har slagit mig, men jag har aldrig haft tid att plugga hittills. Men blir jag arbetslös så har jag plötsligt väldigt mycket tid.

Enjoy_The_Silence:
Hoppas att du får vara kvar! :/

Tack, jag med!

S3ON:
Var det ett heltidsjobb? 

Deltid, men det är det enda jobb jag har. Jag har mina fasta tider. Men det är mig dom hör av sig till då dom behöver hjälp vid personalfall pga sjukdomar också, vilket jag uppmuntrar till. Jag ställer alltid upp. Tackar aldrig nej. Är alltid redo att hoppa in extra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Och jag riskerar jobbet, till förmån mot utbildad personal.

Är det kommunen som har hand om gården?
I sådana fall hade nog den tidigare chefen fått samma krav på sig som den nya, att anställa utbildad personal då kommunen bestämmer det. Finns väldigt få kommuner som anställer outbildad personal nuförtiden.

Det har sina för- och nackdelar då det finns outbildad personal som är väldigt duktig och gör jobbet minst lika bra, om inte bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: då jag skulle gå utan jobb.

Du hittar ett nyttTumme upp Annars plugga, det kan bli både kul och ge en ännu ljusare framtidCool


   
SvaraCitera

Tjohej:

Jag är väll helt okej. Omtyckt av dom också. Och sen har jag ställt upp för jobbet i alla väder, när dom behövt extrapersonal, och vid mansfall vid sjukdomar har jag alltid funnits där. Och vill ungdomar prata privat, finns jag där för dom.

Du låter som en mycket bra person eller snarare är en mycket bra person 🙂

Stekarn:
Fattar inte varför man byter ut de bästa. Det är som när de bytte rektor i min skola på högstadiet, enda bra rektorn vi haft blir utbytt mot en som polar ihop med vaktmästarn och anställer hela hans familj och alla andra lärare säger då förstås upp sig.

Var är samhället på väg...? Stöd, bror. Hoppas det ordnar sig för dig.

Helt jävla sjukt.


   
SvaraCitera

Tjohej:
Jag jobbar på en ungdomsgård, där jag jobbat i snart 3 år. Men som det låter blir det inte så mycket längre än så. Chefen byttes ut mot en ny, av olika anledningar. Tyvärr. Världens bästa chef, omtyckt av alla. Men ändå fick han avgå. Vi fick en ny chef. Hon är av åsikten att personer över 18 inte får vara på ungdomsgården. Utan hänsyn till om 18-åringar vars yngre vänner går dit. "Personer som är 18, och äldre, ska plugga eller jobba." Och jag riskerar jobbet, till förmån mot utbildad personal. Jag är nu väldigt ledsen och orolig. Och hoppas att få vara kvar.

🙁 

Vilken idiot alltså, hoppas du får vara kvar!


   
SvaraCitera