Aviseringar
Rensa alla

Riskerar att bli avstäng från gymnasiet


Ämnesstartare

16 år… första året på Samhällsvetenskaps programmet ( 11/12 betyg, måste fixa ett till innan jul för att få gå kvar)

Jag har haft problem med att stanna kvar i skolan pga. skoltrötthet, ångest etc och nu ligger jag risigt till. Jag vet inte vad jag ska göra. Min kurator vet väldigt lite om mitt problem men det ska egentligen räcka för att de ska förstå varför mitt frånvaro ser ut som det gör men ändå så får jag varningar om mitt CSB bidrag och att jag riskerar att bli få sluta.  Är det någon som varit med om något liknande?  Om ni har det, hur gick det för er? 



   
Citera

Cuushêe: skoltrötthet

Varför skulle du INTE få csn-varningar? Vad gör du för att försöka tackla din ångest och skoltrötthet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: Varför skulle du INTE få csn-varningar?

För att jag har väldigt bra anledningar till varför min frånvaro ser ut som det gör.

superpojken: Vad gör du för att försöka tackla din ångest och skoltrötthet?

Isolerar mig (hemma), lyssnar på musik och skolkar.


   
SvaraCitera

Cuushêe: För att jag har väldigt bra anledningar till varför min frånvaro ser ut som det gör.

Vilka är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CSN skiter i anledningarna om du inte har läkarintyg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför tycker du att du ska få STUDIEBIDRAG om du inte studerar?


   
SvaraCitera
Åtta

Cuushêe:

För att jag har väldigt bra anledningar till varför min frånvaro ser ut som det gör.

Studiebidrag får man om man studerar. Om man inte studerar får man inget bidrag. Det finns några undantag för tillfällig frånvaro, t.ex. sjukdom, men då måste givetvis en läkare intyga det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Varför tycker du att du ska få STUDIEBIDRAG om du inte studerar?

Vadå om du inte studerar? Jag studerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cuushêe:

Vadå om du inte studerar? Jag studerar

Nej du är ju hemma och lyssnar på musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Nej du är ju hemma och lyssnar på musik.

Troll eller retarded


   
SvaraCitera

Cuushêe:

Troll eller retarded

:S. 
Vad tänker du göra efter gymnasiet, samhällsvetenskap är högskoleförberedande. du ska alltså fortsätta läsa efter dessa 3 år? Du måste lösa ditt riktiga problem, inte att ditt csn blir indraget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cuushêe:

Troll eller retarded

Va? Du går ju inte till skolan, därför får du inte studiebidrag, det är väl inte så jävla konstigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majoriteten av alla människor klarar nåt så enkelt som gymnasiet, just do it!


   
SvaraCitera

Cuushêe:

Troll eller retarded

Sanningen är dock att verkligheten ser ut så. Jag själv hade liknande problem genom hela gymnasiet. Jag vet att man inte känner att man inte pluggar, när man är hemma men ändå får de resultat som krävs. Kontakta bup och förklara för dem. Du behöver hjälp att må bra, och antingen deltidssjukskrivning eller stöd för att orka studera. Ta tag i det nu, låt inte tiden gå. Vill du prata med nån som varit i samma sits kan du pma mig. 🙂


   
SvaraCitera