Aviseringar
Rensa alla

Rock Band 3, Power Gig och Guitar Hero: Warriors of Rock.


Ämnesstartare

För ett par månader sedan gjorde jag en tråd om Power Gig som jag då trodde var det spelet som skulle revolutionera musikspelen, men sedan kom Rock Band 3 med info om att de också skulle införa riktig gitarr och nu kommer även Guitar Hero: Warriors of Rock släppas i dagarna så tänkte att man lika gärna kunde sätta ihop tråden och prata allmänt om dessa spelen och andra musikspel. DJ Hero ect går även bra att diskutera om man vill det.

Så börjar med:

Rock Band 3

Release: 29:e oktober 2010

Viktigaste/bästa nya funktionerna: Spela Gitarr med strängar. Keytar. Nya sorteringssystem. Drop in/drop out.

Nackdel: Ingen ny bas.

Power Gig

Release: 19:e oktober 2010 (oklart om det kommer till Europa/Sverige)

Viktigaste/bästa nya funktionerna: Spela gitarr med strängar.

Nackdel: Trummorna, Layouten och ingen möjlighet att spela bas.

Guitar Hero: Warriors of Rock

Release: 24:e september 2010

Viktigaste/bästa nya funktionerna: Tillbaka till Guitar Hero 3 eran (mer metalinriktat). Större fokus på story.

Nackdel: Ingen utveckling på gameplay utan kör fortfarande med det gamla färgade knapparna (kanske en fördel för vissa).

Så vad tycker ni?
Något bra/dåligt med de nya spelen?
Kommer ni att skaffa något? I så fall vilket och varför?
Diskutera!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ingen som har någon tanke eller som helst intresse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min favorit är garanterat rock band 3!!
Har börjat lira riktig gitarr nu som uppvärmning! ^^

Power Gig verkar också intressant men som du säger själva layouten ser fan inte bra ut och tror de kommer faila som Rock Revolution(?) gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bombaclaw:

Min favorit är garanterat rock band 3!!
Har börjat lira riktig gitarr nu som uppvärmning! ^^

Åh trevligt att höra någon med intresse [y]

Hur planerar du att göra? Rock Band kommer ju att släppas med en ny gitarr som Madcatz gör. (Den med 108 strängar).
Den kommer att kosta 150 dollar om jag inte läst fel och släpps vid releasen.

Sedan finns det ju den ''Riktiga'' gitarren som Fender gör som faktiskt är en riktig gitarr fast med lite extra funktioner för att funka till xbox. Funkar ju även utanför spelet med att tex koppla till förstärkare.
Den har det inte kommit något riktigt pris på men det spekuleras att den kommer att kosta runt 300 dollar och att den kommer något efter spelreleasen.

Bombaclaw:

Power Gig verkar också intressant men som du säger själva layouten ser fan inte bra ut och tror de kommer faila som Rock Revolution(?) gjorde.

Jag var intresserad för typ 6 månader sedan innan Rock Band 3 kom ut med info om sitt spel. Nu känns det bara pinsamt tyvärr, speciellt eftersom deras skapare skryter så förbaskat om det.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Så vad tycker ni?
Något bra/dåligt med de nya spelen?

Coolt koncept. Through the fire and the Flames-nördarna kommer ju nöta det där tills fingrarna blöder.

FreeWay89:

Kommer ni att skaffa något?

Nä. Kan redan spela gitarr. Tänker inte köpa ett spel för att lära mig nya låtar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Coolt koncept. Through the fire and the Flames-nördarna kommer ju nöta det där tills fingrarna blöder.

Jo och det är väl najs 😀

xsaosinx:

Nä. Kan redan spela gitarr. Tänker inte köpa ett spel för att lära mig nya låtar.

Tja det kan ju vara ett roligt sätt att lära sig nya låtar?
Att få highscore och känslan av att behöva klå sitt förra rekord kan driva en längre och den sköna känslan när man faktiskt kan se resultat kan ju vara roligt det med. [smile]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tja det kan ju vara ett roligt sätt att lära sig nya låtar?
Att få highscore och känslan av att behöva klå sitt förra rekord kan driva en längre och den sköna känslan när man faktiskt kan se resultat kan ju vara roligt det med. [smile]

Då kör jag hellre vanligt guitar hero med färgglada knappar. Så förenklat att det är skönt att sitta ner och försöka klå sitt highscore. Men om man inte redan spelar gitarr så kan jag förstå lockelsen med de nya spelen. Då får man ju guitar hero-känslan + att man lär sig att spela gitarr på riktigt.


   
SvaraCitera

rock band 3 lär bli bäst, precis som rock band 2 var bättre än GH5 och rock band 1 bättre än GH4 jaja ni fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Då får man ju guitar hero-känslan + att man lär sig att spela gitarr på riktigt.

Ja det kan väl samtidigt vara att man inte vill känna att man slösat typ 5 år på fem färgade knappar och istället för att gå direkt till gitarrspelande så kombinerar man det. Så blir övergången mer subtilt [wink]


   
SvaraCitera

Vilka är de som utvecklat Powergig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Vilka är de som utvecklat Powergig?

Det är Seven45 studios.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja det kan väl samtidigt vara att man inte vill känna att man slösat typ 5 år på fem färgade knappar och istället för att gå direkt till gitarrspelande så kombinerar man det. Så blir övergången mer subtilt [wink]

Förutsatt att trainer-videorna som följer med faktiskt lär ut teknik osv, så kan det ju bli en rätt bra grej för att lära sig spela gitarr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Förutsatt att trainer-videorna som följer med faktiskt lär ut teknik osv, så kan det ju bli en rätt bra grej för att lära sig spela gitarr.

Ja det är möjligt. För min del så känner jag att om jag skaffar en gitarr och lär mig på traditionellt vis så sitter jag max 2 veckor och sedan återgår jag till Star Craft 2 så för att få mig mer intresserad så måste jag nästan ha det här spelet till hjälp.

Sedan är det möjligt att efter ett tag när jag känner att jag kan grunderna så kanske man fortsätter till att lära sig andra låtar som inte finns till Rock Band.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

för att få mig mer intresserad så måste jag nästan ha det här spelet till hjälp.

Dåså, då är det ju något för dig om du vill lära dig att spela gitarr. [y] Det verkar som att när man kör på expert spelar man faktiskt alla ackord och riff. Men ja, detta är mindre lockande för mig som redan kan spela gitarr. Klart att jag kommer prova det om jag får chansen, men köpa - njae.

Tror dock att många kommer bli besvikna på att den där gitarren kommer låta skit när den kopplas in i en förstärkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Tror dock att många kommer bli besvikna på att den där gitarren kommer låta skit när den kopplas in i en förstärkare.

How come?


   
SvaraCitera