Aviseringar
Rensa alla

Rock Band 3, Power Gig och Guitar Hero: Warriors of Rock.


FreeWay89:

How come?

Antar att den är gjord av billigt trä med billig elektronik och billiga mikrofoner. Inte en bra blandning för en välljudande gitarr.

Men jag kan ju ha fel. Fast om de ska göra gitarren så billig att folk vill köpa den tror jag att den är rätt kass, tyvärr. Om den kostar under 4000 kr skulle jag inte räkna med att den låter bra. Kanske "okej", men inte bra alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Antar att den är gjord av billigt trä med billig elektronik och billiga mikrofoner. Inte en bra blandning för en välljudande gitarr.

Ja ingen aning måste jag säga.
Väldigt lite information har kommit om den gitarren. Inte ens pris eller releasedatum utan enbart spekulationer.

Fender gör den så det kanske är en fördel.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Fender gör den så det kanske är en fördel.

Ah, jo, Fender brukar ju göra bra gitarrer. Fast de har såklart skitgitarrer också. Den största anledningen till att jag är skeptisk angående hur gitarren kommer låta i en förstärkare är för att den i huvudsak är gjord för att användas till tv-spelet. Då behöver den inte låta bra. Genom att använda billigare material kan tillverkarna även pressa ner priset. Istället för att gitarren kostar 10 000 kr så kan den kosta ca 1000 kr, om ens det.

Men om man ska bli riktigt pretentiös så finns det ju inget som är en "bra gitarr". Alla gitarrer är bra så länge som de uppfyller musikerns konstnärliga avsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men om man ska bli riktigt pretentiös så finns det ju inget som är en "bra gitarr". Alla gitarrer är bra så länge som de uppfyller musikerns konstnärliga avsikt.

+1

xsaosinx:

Istället för att gitarren kostar 10 000 kr så kan den kosta ca 1000 kr, om ens det.

Det tvivlar jag starkt på.
Eftersom plastgitarren som kommer med release kommer att kosta runt 1500 kr så kommer knappast Fendergitarren att kosta mindre än det. Spekuleringen säger att det kommer att kosta minst det dubbla.

Än så länge är det bara att vänta och se.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det tvivlar jag starkt på.
Eftersom plastgitarren som kommer med release kommer att kosta runt 1500 kr så kommer knappast Fendergitarren att kosta mindre än det. Spekuleringen säger att det kommer att kosta minst det dubbla.

Åhå, ja, gitarrer runt den prisklassen är generellt sett helt okej nybörjargitarrer. När man inte vill investera alltför mycket pengar, men ändå ha något som är mer än bara en leksak.

Jag köpte t.ex. själv för några år sen en gitarr för ca 2000 kr. Den sög riktigt hårt. Mörkt och grumligt ljud. Men efter att jag bytte ut mickarna mot mer fancy grejer låter den underbart. Så om den här gitarren eventuellt skulla suga, går den kanske att rusta upp ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men efter att jag bytte ut mickarna mot mer fancy grejer låter den underbart.

Hmm intressant.
Ja men som sagt det blir nog bara att vänta och se.

Kanske blir den en flopp, kanske inte.

Knappt en månad kvar nu och det var länge sen jag var så här taggad på ett spel.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Knappt en månad kvar nu och det var länge sen jag var så här taggad på ett spel.

Nice. [y] Oavsett kvalitén på gitarren så kommer den ju uppfylla ändamålet - spela tv-spel. Om man lär sig spela bra så kan det ju ändå vara värt att investera i något bättre då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Om man lär sig spela bra så kan det ju ändå vara värt att investera i något bättre då.

Dock behöver jag nog inte göra det.
Får tydligen farsans gamla elgitarr. Och eftersom att han har varit musiker så tror jag knappast han köpte nån billig skit. [y]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Dock behöver jag nog inte göra det.
Får tydligen farsans gamla elgitarr. Och eftersom att han har varit musiker så tror jag knappast han köpte nån billig skit.

Låter ju skitbra. 😀 Kan tänka mig att det är ett kul sätt att lära sig spela på om man inte kan spela sen tidigare, och kanske inte har den starkaste motivationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Kan tänka mig att det är ett kul sätt att lära sig spela på om man inte kan spela sen tidigare, och kanske inte har den starkaste motivationen.

Ja men det låter definitivt som mig [bigcheers]


   
SvaraCitera
Noak_

Trist att de byter ut den gamla kontrollen. Hade jag velat spela riktig gitarr hade jag spelat på min riktiga gitarr. Jag spelar inte Guitar Hero för att jag är sugen på att spela instrument, jag spelar för att jag är sugen på att spela ett roligt spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noak_:

Jag spelar inte Guitar Hero för att jag är sugen på att spela instrument, jag spelar för att jag är sugen på att spela ett roligt spel.

Visserligen är det inget som hindrat sig från att använda de gamla kontrollerna.

Gitarrerna med 5 färgade knappar har typ nått sin gräns angående utveckling. Det finns redan med tex 5 mindre knappar längre ner på halsen och det finns redan gitarrer med touchpad istället för knappar osv.

Tycker bara att det är bra att de utvecklar sin produkt och gör vad sånna här musikspel var tänkta från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Hur planerar du att göra?

Jag vill ha den riktiga och bästa gitarren.

Men vad jag har hört så kommer den inte ut förns nästa år, så jag kommer nog börja med att köpa gitarren för 1500~.

Sen vill jag ha keyboardet, nya trummorna och allt men de blir så satans dyrt om man köper allt! >.<

Jag har redan madcatz portable drums och 2 mickar, så kanske bara köper cymbaler och 1 mick till!

FreeWay89:

Jag var intresserad för typ 6 månader sedan innan Rock Band 3 kom ut med info om sitt spel.

Samma här.

Lirar du på xbox 360? Isåfall, gamertag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bombaclaw:

Men vad jag har hört så kommer den inte ut förns nästa år, så jag kommer nog börja med att köpa gitarren för 1500~.

Källor på det?
Om det stämmer så vore det ju bra att slippa vänta.

Bombaclaw:

Lirar du på xbox 360? Isåfall, gamertag?

Ja jag kör Xbox.
KPisce heter min profil och hoppas att det är samma som min gamertag.
(Väldigt länge sen jag spelade på live senast)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Källor på det?

http://www.gamereactor.se/blog/mikael/

Citerat från bloggen "Och Pro-gitarrister måste antingen köpa 122-knapparsgitarren eller vänta till Fender Squiern som kommer nästa år."


   
SvaraCitera