Aviseringar
Rensa alla

Rockens död


Ämnesstartare

Run Riot:

Finns ytterst få bra nya band. Men de "gamla" som finns kvar är fortfarande bra.

Precis vad jag syftade på. Äntligen någon som förstår mig. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Rocken är långt ifrån död idag. Den ser bara annorlunda ut jämfört med för 20 år sedan. Liksom rocken för 20 år sedan såg annorlunda ut jämfört med rocken ytterligare 20 år tidigare.


   
SvaraCitera

Dunno:

Liksom rocken för 20 år sedan såg annorlunda ut jämfört med rocken ytterligare 20 år tidigare.

Det är ändå närmre mellan Bon Jovi och The Animals än vad det är mellan Bon Jovi och allt vad skitbanden heter idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror helt på hur låst man är i sin musiksmak i min mening. Om du bara lyssnar på 80-tals rock så: japp, det görs inte mycket rock i den stilen nu för tiden, i alla fall inte av nya band. Det handlar helt enkelt om att kunna bredda sitt musikspektrum, för mig är det tyngre metal och Prog-rock som givit mest utdelning vad gäller nya band :).


   
SvaraCitera

Det finns gott om bra "nya" rockband, men du kommer inte att höra dem på radio


   
SvaraCitera

Run Riot:

Det är ändå närmre mellan Bon Jovi och The Animals än vad det är mellan Bon Jovi och allt vad skitbanden heter idag.

Verkligen. Totalt. Fel.

80-talet har väl aldrig varit så närvarande i musiken sedan... 1987? Artister som Air, Fibes, Oh Fibes!, Strokes, Daft Punk, Skansros, Bat for Lashes, Pete Doherty är alla så extremt tydligt inspirerade av 80-talet både musikalistiskt och utseendemässigt att en Cars-skiva från 1987 som jag köpte på loppis lika gärna skulle ha kunnat vara Airs nya.

Dessutom är det ju kvalitetsmässigt inte någon skillnad alls mellan band som Europe och Bon Jovi och nyare förmågor som Poodles och Heat.


   
SvaraCitera

Dunno:

Artister som Air, Fibes, Oh Fibes!, Strokes, Daft Punk, Skansros, Bat for Lashes, Pete Doherty är alla så extremt tydligt inspirerade av 80-talet både musikalistiskt och utseendemässigt att en Cars-skiva från 1987 som jag köpte på loppis lika gärna skulle ha kunnat vara Airs nya.

Nu snackade jag då inte stil och inspiration, utan "brahet" och kvalitét. [no-no]

Någonstans i mitten på 90-talet försvann det mesta av den riktiga musiken. Nu för tiden är det mest underground-människor som gör bra musik.


   
SvaraCitera

Run Riot:

Nu snackade jag då inte stil och inspiration, utan "brahet" och kvalitét.

Någonstans i mitten på 90-talet försvann det mesta av den riktiga musiken. Nu för tiden är det mest underground-människor som gör bra musik.

Ärligt talat kan jag fortfarande inte se att mainstream-artisterna skulle ha varit bättre på 80-talet än de är nu. Snarare så var väl en ganska stor del av mainstream-artisterna sämre än de som är i farten just nu.
Jag menar, Eminem är en skitdålig typ som borde utplånas från jordens yta, men jag håller ändå honom framför Bon Jovi sju dagar i veckan året om.


   
SvaraCitera

Dunno:

Jag menar, Eminem är en skitdålig typ som borde utplånas från jordens yta, men jag håller ändå honom framför Bon Jovi sju dagar i veckan året om.

Du kanske inte hört så många Bon Jovi låtar, du har säkert klistrat fast dem på Livin' On A Prayer planket.
Aja whatever, jag tycker att Bon Jovi är så jävla mycket bättre än Eminem alla dagar, han är dock absolut inte sämst i sin genre heller.
Dessutom är BJ något trevligare att vila ögonen på.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera